مشاهده
18178 +

کاردستی برای روز معلول آشنایی کودک با معلولیت و آمادگی برای داشتن دوست معلول خیلی از کودکان در درک افراد ناتوان دچار مشکل هستند و این وظیفه ما والدین و مربی‌ها و معلمین هست تا آگاهی لازم را بدهیم.ما باید در مورد این افراد با کودکان صحبت کنیم.شاید کودک شما در مدرسه یا پارک و جاهای دیگر با یک کودک معلول برخورد کرد، پس لازم هست اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند در چنین فرصتهایی دوستی با آنها برقرار کنند. یک نمونه کاردستی و کلاژ با درب بطری مناسب روز معلول معلولیت مدلهای مختلفی هست.بعضی از بیماران با مشکلات جسمی و دچار نقص عضو هستند و از ویلچر استفاده می‌کنند و یا بیمارانی با اختلالات بینایی از عصا برای راه رفتن استفاده می‌کنند و بعضی دیگر مدل خیلی مخفی‌تر معلولین با اختلال طیف اوتیسم هستن...

کاردستی برای روز معلول

آشنایی کودک با معلولیت و آمادگی برای داشتن دوست معلول

خیلی از کودکان در درک افراد ناتوان دچار مشکل هستند و این وظیفه ما والدین و مربی‌ها و معلمین هست تا آگاهی لازم را بدهیم.ما باید در مورد این افراد با کودکان صحبت کنیم.شاید کودک شما در مدرسه یا پارک و جاهای دیگر با یک کودک معلول برخورد کرد، پس لازم هست اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند در چنین فرصتهایی دوستی با آنها برقرار کنند.

یک نمونه کاردستی و کلاژ با درب بطری مناسب روز معلول

معلول
معلولیت مدلهای مختلفی هست.بعضی از بیماران با مشکلات جسمی و دچار نقص عضو هستند و از ویلچر استفاده می‌کنند و یا بیمارانی با اختلالات بینایی از عصا برای راه رفتن استفاده می‌کنند و بعضی دیگر مدل خیلی مخفی‌تر معلولین با اختلال طیف اوتیسم هستند.

برای صحبت در مورد معلولین و آماده کردن کودکان چند پیشنهاد در زیر داریم :

  • هیچ دو نفری توی دنیا شبیه هم نیستند.فقط بعضی از اختلافها خیلی چشم گیر و قابل توجه‌تر هست.
  • معلولیت فقط یکی از ویژگیهای این افراد هست و آدمها ویژگیهای بسیاری دارند.عشق، تنفر، قدرت، رقابت….
  • کودکان معلول مثل بچه‌های دیگر دوست می‌خواهند. پس به آنها احترام بگذارید و با آنها همراه باشید.
  • بچه‌ها یا با معلولیت به دنیا می‌آیند و یا در اثر تصادف و یا بیماری معلول می‌شوند و معلولیت بیماری نیست که از کسی بگیریم.
  • اگر کسی معلولیت جسمی دارد(قسمتی یا قسمتهایی از بدن درست کار نمی‌کند) دلیل بر این نیست که عقل و قدرت شناخت او ناتوان هست.
  • کودکان معلول خیلی از کارهایی می‌توانند، انجام دهند که بقیه بچه‌ها انجام می‌دهند، فقط شاید در زمانی طولانی‌تر باشد.آنها نیاز به کمک دستیار یا تجهیزات تطبیقی دارند.

سعی کنید وقتی در مورد کودکان معلول صحبت می‌کنید، با زبان شفاف و محترمانه باشد.برای کودک‌تان با توضیحات ساده موضوع را شرح دهید.بطور نمونه ” معلولین بخاطر اینکه قسمتی از بدن آنها کار نمی‌کند از صندلی چرخدار ویلچر استفاده می‌کنند.”

نمونه های بیشتری از کاردستی کلاژ ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi