مشاهده
26578 +

بازی با هولاهوپ هولاهوپ یا حلقه بازی یک وسیله ارزان و در دسترس برای تقویت مهارت حرکتی درشت در کودکان هست.مهارت حرکتی درشت به رشد ماهیچه‌ها و استخون بندی بدن بسیار کمک می‌کند و خیلی مهم هست در سن قبل از پیش دبستانی بچه‌ها را به فعالیت‌هایی برای تقویت مهارت حرکتی درشت ترغیب کنیم.همینطور جهت تقویت هوش و شناخت ادراکی بسیار تاثیر گذار هست.برای آگاهی بیشتر مطلب مهارت حرکتی که قبلا در شید شاد گذاشته شده ، مطالعه کنید.در ادامه 8 نمونه بازی با هولاهوپ مناسب برای گروه سنی نوپا و بزرگتر معرفی می‌کنیم. برای بازی‌های گروهی مهد کودک و پیش دبستانی یا بصورت بازی انفرادی قابل اجرا و سرگرم کننده هست. پرش کوتاه داخل هولاهوپ هر چند تا هولاهوپ که دارید، روی زمین بصورت ردیفی زیر هم بچینید و از کودک‌تان بخوا...

بازی با هولاهوپ

هولاهوپ یا حلقه بازی یک وسیله ارزان و در دسترس برای تقویت مهارت حرکتی درشت در کودکان هست.مهارت حرکتی درشت به رشد ماهیچه‌ها و استخون بندی بدن بسیار کمک می‌کند و خیلی مهم هست در سن قبل از پیش دبستانی بچه‌ها را به فعالیت‌هایی برای تقویت مهارت حرکتی درشت ترغیب کنیم.همینطور جهت تقویت هوش و شناخت ادراکی بسیار تاثیر گذار هست.برای آگاهی بیشتر مطلب مهارت حرکتی که قبلا در شید شاد گذاشته شده ، مطالعه کنید.در ادامه 8 نمونه بازی با هولاهوپ مناسب برای گروه سنی نوپا و بزرگتر معرفی می‌کنیم.

برای بازی‌های گروهی مهد کودک و پیش دبستانی یا بصورت بازی انفرادی قابل اجرا و سرگرم کننده هست.

پرش کوتاه داخل هولاهوپ

هر چند تا هولاهوپ که دارید، روی زمین بصورت ردیفی زیر هم بچینید و از کودک‌تان بخواهید وسط آنها بپرد.پرش با دو پا با هم یک فعالیت حرکتی درشت هست که اغلب بچه‌ها در سن حدود 3 سالگی یاد می‌گیرند.یک مهارت بسیار مهمی هست، چون کمک می‌کند تا کودک شما بر روی حرکات بدنش کنترل داشته باشد.

gross-motor-activity

برای بچه‌های بزرگتر بخواهید با هر 2 پا با هم بپرند، بدون اینکه برخوردی با حلقه داشته باشند.برای کودکان بزرگتر هولاهوپ مانند یک هدف هست که کمک می‌کند تا هنگام پرش تمرکز پیدا کنند و باعث ایجاد تحرک برای کنترل بدن می‌شود.

اگر کمی کودک شما در پرش داخل حلقه‌ها مهارت پیدا کرد، بخواهید بر روی یک پا(لی لی)بپرد.این حرکت به کنترل و حفظ تعادل بیشتر بر روی بدن نیاز دارد.وقتی یک دور حلقه‌ها را بر روی یک پا پرید،از اول بر روی پای دیگر امتحان کند.

%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%b4%d8%aa

اگر کودک شما هنوز کوچک هست یا مهارت لازم برای پرش بر روی یک پا را ندارد، تشویقش کنید تا هر دفعه بر روی یک پا بایستد.

مرحله بعدی پرش از پهلو داخل حلقه‌ها هست.حتما این مرحله را بر روی هر دو طرف بدن انجام دهید تا تقریبا همه ماهیچه‌ها درگیر شده و قوی شوند.

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%87%d9%88%d9%beگرفتن هولاهوپ

این بازی را در فضای باز انجام دهید.حلقه بازی را تا می‌توانید بالا پرتاب کنید و آنرا بگیرید.هدف در این بازی این هست که حلقه گرفته شود.شاید بچه‌ها بیشتر هیجان داشته باشند که حلقه بازی را تا می‌توانند، بالاتر بفرستند ولی قسمت چالش بر انگیز گرفتن حلقه باعث تمرکز و جهت یابی در پرتاب می‌شود که نکته اصلی این بازی حرکتی با حلقه هست.

%d8%ad%d9%84%d9%82%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c

قِل دادن هولاهوپ

کمی بازی با حلقه را رقابتی کنیم.در این مدل بازی باید با هم حلقه را بصورت ایستاده بر روی زمین هل بدهید.هر کسی حلقه اش دورتر رفت، برنده هست.

%d9%87%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%87%d9%88%d9%be-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c

حالت دیگر، قِل دادن هولاهوپ و دویدن همراه آن هست.بچه‌ها باید پشت سر هولاهوپ همانطور که در حال حرکت هست، بدوند.

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d9%84%d9%82%d9%87پرتاب هولاهوپ

در این بازی با حلقه شما علامت‌هایی را مشخص می‌کنید و کودک‌تان باید هولاهوپ را دور علامتها نشانه گیری کرده و پرتاب کند.باز دقت و تمرکز در این بازی مهم هست.علامتها می‌تواند، بطری آب، دسته جارو، قوطی کنسرو، اسباب بازی یا هر چیز دیگری باشد که ایستاده قرار می‌گیرد.در این حالت کمی فعالیت حرکتی اضافه کرده و آموزش ریاضی داشته باشید.به این صورت که هر علامت را یک امتیاز مشخص کنید.مثلا علامتهای شما رنگ بندی مختلفی دارد و برای هر رنگ یک امتیاز بگذارید و در انتها جمع امتیازها را حساب کنید.

%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c

رد شدن از هولاهوپ ایستاده

یک ایده بازی با هولاهوپ برای کودکان نوپا و کوچک رد شدن از داخل حلقه ها هست.حلقه بازی را عمودی نگه داشته و بخواهید از داخل آن عبور کنند.

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%86%d9%88%d9%be%d8%a7چرخاندن هولاهوپ

به جز اینکه هولاهوپ را دور کمر می‌چرخانید، دور گردن، بازو و پاها هم امتحان کنید.

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8cقدم زدن دور هولاهوپ

باز برای تقویت مهارت حرکتی درشت برای کودکان نوپا و کوچک یک فعالیت بسیار ساده و مفید قدم زدن دور حلقه‌ها را امتحان کنید.ابتدا شما یکدور راه بروید تا کودک شما تقلید کند.

hula-hoop-games

با اضافه کردن تعداد دیگری حلقه بازی مسیر راه رفتن را طولانی‌تر کنید.آواز و شعر خواندن در طول مسیر فراموش نشود.

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87%db%8c

همین بازی قدم زدن دور حلقه‌ها را برای بچه‌های بزرگتر با کمی تغییرات انجام دهید.بخواهید یک پا داخل حلقه همیشه ثابت بماند و پای دیگر خارج حلقه دور مسیر حلقه‌ها راه برود.

پله هولاهوپ

تمرین مهارت حرکتی درشت دیگر که نیاز به تمرکز و کنترل دارد این هست که حلقه بازی را به حالت خوابیده بر روی سطح زمین قرار دهید و مثل پله کودک‌تان پایش را بر روی آن گذاشته تا بالا بیاید و آنرا بگیرد.

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9

نمونه های دیگری از بازی با حلقه ببینید.

دوستان شید شادی شما هم اگر ایده بازی با حلقه دارید در قسمت نظرات برای ما بگذارید.

1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه