مشاهده
45370 +

یکی از عوامل پرورش کودکان خلاق این هست که ما خود خلاق باشیم، وقتی کودک شما ببیند که چطور با وسایل دوریختنی و بدرد نخور کارتن خالی و مقوا شما اسباب بازی درست میکنید، خلق کردن و ساختن را یاد میگیرد و در آینده هر چیز بدرد نخوری را قبل از اینکه دور بریزد در موردش فکر کرده و به کاربردهای دیگر آن فکر میکند و این یعنی همان ذهن خلاق که وظیفه ما والدین و مربی ها هست که آنرا در کودکان تقویت کنیم. برای درست کردن وسایل بازی با کارتن لازم هست تا شما با کمک خلاقیت به دنیای کودکی پرواز کنید و کلی زمینه بازیهای تخیلی برای بچه ها درست کنید.داشتن تخیل قوی پایه و مبنای توانایی برای خود جوش و خلاق و پویا بودن هست.در مطلب "بازی­های تخیلی کودکان" که قبلا در شید شادداشتیم بیشتر با اهمیت نوع بازی­های خیالی آشنا شد...

یکی از عوامل پرورش کودکان خلاق این هست که ما خود خلاق باشیم، وقتی کودک شما ببیند که چطور با وسایل دوریختنی و بدرد نخور کارتن خالی و مقوا شما اسباب بازی درست میکنید، خلق کردن و ساختن را یاد میگیرد و در آینده هر چیز بدرد نخوری را قبل از اینکه دور بریزد در موردش فکر کرده و به کاربردهای دیگر آن فکر میکند و این یعنی همان ذهن خلاق که وظیفه ما والدین و مربی ها هست که آنرا در کودکان تقویت کنیم.

برای درست کردن وسایل بازی با کارتن لازم هست تا شما با کمک خلاقیت به دنیای کودکی پرواز کنید و کلی زمینه بازیهای تخیلی برای بچه ها درست کنید.داشتن تخیل قوی پایه و مبنای توانایی برای خود جوش و خلاق و پویا بودن هست.در مطلب “بازی­های تخیلی کودکان” که قبلا در شید شادداشتیم بیشتر با اهمیت نوع بازی­های خیالی آشنا شدید.

در این مطلب 16 مدل اسباب بازی و کاردستی با کارتن و جعبه خالی مقوایی برای شما جمع آوری کردیم.

با جعبه­ های خالی بدردنخور یک تخت اسباب بازی برای عروسک­های دختر کوچولوتون درست کنید.

کاردستی-با-کارتن

مقواها را کنار هم بچینید تا اسباب بازی صندلی برای خاله بازی درست کنید

کارتن-خالی-1

اینم گاز خاله بازی با کارتن و مقوا

کارتن-1

آشپز کوچولو شما و فر برای پخت پیتزا با کارتن خالی

کاردستی-با

درسته که دیگه استفاده از ضبط صوت خیلی کم شده ولی با ترکیب گوشی موبایل و اسباب بازی ضبط صوت ساخته شده با مقوا و کارتن خالی بازی تخیلی برای بچه ها درست کنید.

کارتن-و-مقوا

اگر کودک شما هم عاشق رانندگی و پلیس بازی هست، چراغ راهنما با جعبه مقوایی درست کنید.

چراغ-راهنما

اینم ماشینش خیلی ساده جعبه ها را رنگ آمیزی کنید و برای چرخش هم از بشقاب یکبار مصرف استفاده کنید.

ماشین-با-کارتن

پل، بزرگراه،جاده و کلی بازی های خلاق با کارتن درست کنید و بعد از کودکتان بخواهید ماشین اسباب بازی هایش را بیاورد و مشغول شود.

کارتن

با کارتن خالی و مقوا بچه ها را به دنیای خلبانی پرواز دهید.

کاردستی-کارتن

و یا شاید هم لوکوموتیوران

کارتن-خالی

اگر از طرفداران یازی فوتبال دستی هستنید با کمی خلاقیت با کارتن و لوله مقوایی و آدمک های مقوایی یک فوتبال دستی درست کنید.

جعبه-خالی

یک سینما با کارتن و مقوا درست کنید

کارتن-2

شمشیر و سپر 

مقوا

نمایش خلاق با کارتن مقوایی

جعبه

چه ساده با جعبه کارتن خالی تلویزیون یا یخچال … می توان خانه بازی برای بچه ها درست کرد.

خانه-مقوایی

ساخت-خانه

در آخر پیشنهاد می کنیم مطلب ساخت آشپزخانه اسباب بازی که قبلا در شید شاد داشتیم، ببینید.

10 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه