مشاهده
35321 +

رصدخانه های تهران بچه‌ها از روی حس کنجکاوی که دارند به کشف ناشناخته‌ها علاقمند هستند و یکی از ناشناخته‌ترین‌ها آسمان بالای سر ما هست. دیدن عظمت کرات، کهکشان‌ها و ستاره‌ها باعث ایجاد طرح سوال‌های علمی برای هر گروه سنی خواهد کرد و یک کارگاه علمی طبیعی پر از رمز و راز برای علاقمند کردن کودکان به علم آموزی و آشنایی بیشتر با عظمت خالق هستی است. لیستی از مراکز آموزشی علمی نجوم و رصد خانه های تهران برای کودکان : گنبد مینا یکی از زیباترین و مدرن‌ترین سازه‌های تهران و پیشرفته‌ترین آسمان نماهای جهان" آسمان نمای گنبد مینا یا پلانتاریم "در جنوب پارک آب و آتش و شمال پارک نوروز واقع شده است.در این آسمان نما شما با زاویه 360 به تماشای ستارگان، افلاک، برج‌های مختلف... می‌پردازید.یکی از مراکز ...

رصدخانه های تهران

بچه‌ها از روی حس کنجکاوی که دارند به کشف ناشناخته‌ها علاقمند هستند و یکی از ناشناخته‌ترین‌ها آسمان بالای سر ما هست. دیدن عظمت کرات، کهکشان‌ها و ستاره‌ها باعث ایجاد طرح سوال‌های علمی برای هر گروه سنی خواهد کرد و یک کارگاه علمی طبیعی پر از رمز و راز برای علاقمند کردن کودکان به علم آموزی و آشنایی بیشتر با عظمت خالق هستی است.

لیستی از مراکز آموزشی علمی نجوم و رصد خانه های تهران برای کودکان :


گنبد مینا

یکی از زیباترین و مدرن‌ترین سازه‌های تهران و پیشرفته‌ترین آسمان نماهای جهان” آسمان نمای گنبد مینا یا پلانتاریم “در جنوب پارک آب و آتش و شمال پارک نوروز واقع شده است.در این آسمان نما شما با زاویه 360 به تماشای ستارگان، افلاک، برج‌های مختلف… می‌پردازید.یکی از مراکز شاخص علوم نجوم برای علاقمندان به رشته ستاره شناسی هست.همینطور دوره‌های آموزشی ستاره شناسی و عکاسی نجوم برای علاقمندان دایر هست.

امکان رصد شبانه با تلسکوپ در رصدخانه گنبد مینا وجود دارد.

آدرس: تهران بزرگراه حقانی- بعد از چهار راه جهان کودک- خیابان شهیدی- گنبد مینا

تلفن: 88194684 –  88194685


رصدخانه زعفرانیه (مرکز رصد و نجوم کانون پرورش فکری کودک و نوجوان )

رصد خانه زعفرانیه نخستین مرکز آموزش ستاره شناسی آماتوری در ایران است که در رده سنی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.از جمله فعالیت‌های این مرکز برنامه‌های نمایشی و امکان رصد با تلسکوپ و توضیحات لازم توسط کارشناس مجرب می‌توان اشاره کرد.همینطور برای کودکان گروه سنی 7 تا 17 سال دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

آدرس: زعفرانیه- خیابان ولی عصر- بالاتر از سه‌راه زعفرانیه- خیابانن یکتا- بوستان زعفرانیه

تلفن: 22752626- 22752167


مرکز علوم و ستاره شناسی تهران

مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مکانی برای علاقمندان کودک و نوجوان، دانشجوها و دانش آموزان به مسائل مربوط به نجوم و رصد اجرام آسمانی است.هر سوالی در زمینه مسائل مربوط به نجوم، صور فلکی، اجرام آسمانی، عناصر شیمیایی… که مرتبط به علم نجوم هست، پاسخ آن در این مرکز ارائه می‌شود.

از امکانات مرکز علوم و ستاره شناسی به سالن فیزیک و معرفی مسائل کاربردی فیزیک در زندگی، اتاق نمایش لیزری، سالن نمایش فیلم سه بعدی، سالن کهکشان‌ها با آسمان نمای مجازی، هواشناسی، رصدخانه ، کارگاه‌های خلاقیت، رباتیک… می‌توان اشاره کرد.

آدرس: میدان قدس- خیابان شهید کبیری (دزاشیب)- خیابان عمار- کوی شهید صالحی(عرفات)- شماره 22

تلفن: 22805006- 22293280- 22292246


4 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه