مشاهده
10593 +

موزه های تهران برای کودکان افسانه‌ها، اشیاء داخل موزه، بناهای تاریخی موزه، آثار گذشتگان و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و نمایش‌های علمی و پژوهشی همه یک ابزاری برای آموزش غیر مستقیم هستند. همانطور که قبلا در مطلب اهمیت فعالیت‌های دستی برای کودکان اشاره شد، آموزش مطالب بصورت دیداری و شنیداری در مقایسه با روش‌های سنتی تاثیر بسزاتری بر روی ذهن کودکان و اشاعه تفکر علمی آنها دارد.آموزش تئوری مطالب بهمراه مبنای علمی آنها باعث می‌شد بهتر در حافظه مانده و درک عمیق‌تری ایجاد شود. موزه علوم گنبد مینا، جلوه افلاک یک دیدنی علمی تفریحی جذاب با آسمان نمای بزرگ در تپه‌های عباس آباد واقع شده هست. موزه علوم در حوزه‌های مختلف فضا، نجوم، زمین شناسی، زیست شناسی و ریاضی و غیره فعال هست.شامل یک سینمای سه بعدی ه...

موزه های تهران برای کودکان

افسانه‌ها، اشیاء داخل موزه، بناهای تاریخی موزه، آثار گذشتگان و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و نمایش‌های علمی و پژوهشی همه یک ابزاری برای آموزش غیر مستقیم هستند.

همانطور که قبلا در مطلب اهمیت فعالیت‌های دستی برای کودکان اشاره شد، آموزش مطالب بصورت دیداری و شنیداری در مقایسه با روش‌های سنتی تاثیر بسزاتری بر روی ذهن کودکان و اشاعه تفکر علمی آنها دارد.آموزش تئوری مطالب بهمراه مبنای علمی آنها باعث می‌شد بهتر در حافظه مانده و درک عمیق‌تری ایجاد شود.


موزه علوم گنبد مینا، جلوه افلاک

موزه-علوم-گنبد-مینا

یک دیدنی علمی تفریحی جذاب با آسمان نمای بزرگ در تپه‌های عباس آباد واقع شده هست. موزه علوم در حوزه‌های مختلف فضا، نجوم، زمین شناسی، زیست شناسی و ریاضی و غیره فعال هست.شامل یک سینمای سه بعدی هست که فیلم‌های علمی با موضوع نجوم و فضا و ستاره شناسی شبیه سازی می‌شوند.

یک محیط علمی، آموزشی و تفریحی با جذابیت‌های مدرنی هست که ذهن دانش آموزان را به چالش کشیده و کمک به علاقمند کردن آنها به مباحث علم آموزی و شناخت عظمت خلقت پروردگار می‌کند.

آدرس: میدان ونک- بزرگراه حقانی به سمت شرق- بعد از چهار راه جهان کودک- انتهای خیابان فرعی شهیدی

تلفن: 88194685-6


موزه موسیقی تهران

موزه-موسیقی

موسیقی در زمینه هوش و یادگیری کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار هست.موزه موسیقی تهران محیطی جذاب برای آشنایی کودکان با انواع موسیقی، سازها و میراث فرهنگی است.

شاید این روزها بدلیل تبلیغات و عدم آگاهی انواع سازهای سنتی انتخاب نوع موسیقی برای یادگیری برای کودکان خیلی محدود شده است.از طرفی علاقمندی به ساز انتخابی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در موفقیت کودکان به یادگیری موسیقی است.همانطور که در مطلب از بین بردن بی میلی به تمرین موسیقی اشاره شده بچه‌ها باید صدای سازها را بشنوند و از نزدیک آنها را ببینند زیرا یک ساز باید از لحاظ فیزیکی با ذات کودک هماهنگی داشته باشد.در موزه موسیقی امکان مقایسه و شنیدن صدای ساز‌ها وجود دارد و حتی برای کسانیکه علاقه به فراگیری موسیقی ندارند نیز محیطی جذاب و پر از شگفتی هست.

موزه موسیقی تهران شامل سالن‌های مختلفی برای نمایش انواع سازهای بادی، کوبه‌ای و زهی است.و همینطور سالن نمایشی از انواع سازهای اهدا شده متعلق به نوازندگان و سازندگان ماهر وجود دارد.بچه‌ها با وسایل و تجهیزات ساخت ساز‌ها در کارگاه نمایش مراحل ساخت و ساز آشنا می‌شوند که مطمئنا برای ذهن کنجکاو کودکان این قسمت جذابیت زیادی دارد.

آدرس: تجریش- خیابان مقصودبیک- خیابان موزه

تلفن: 22672787


غار موزه وزیری

غار موزه وزیری

غار موزه وزیری محلی پر از خلاقیت و ایده برای کودکان و علاقمندان به کارهای هنری است.آثار مختلفی از جمله تابلو نقاشی، صنایع دستی و مجسمه‌های چوبی، پلاستیکی و فلزی موجود هست.اکثر مجسمه‌ها با مواد دور ریختنی و مواد بازیافتی ساخته شده و یک فرصتی هست تا کودکان با خلق اثرهای زیبا با مواد قابل بازیافت نظیر فلزات دور ریختنی یا بطری‌های نوشابه… آشنا شوند. فرهنگ اصیل ایرانی و شاهنامه فردوسی به شکل‌های خلاقانه‌ای به نمایش گذاشته شده است.و داستانهایی مانند همبستگی نژادهای فارسی و غیره با مجسمه می‌بینید.

بنیانگذار غار موزه وزیری جناب آقای دکتر ناصر هوشمند وزیری از مجسمه سازان حرفه‌ای ایران است.این آثار در داخل دالان‌هایی در دل کوه و قسمتی در حیاط و فضای باز قرار دارد.

آدرس: تهران، لواسانات، بلوار امام خمینی، جاده کند علیا و سفلی، دوراهی بوجان، سمت چپ بعد از چال ناظران پلاک 77

تلفن :26556604 – 26556734


موزه علوم و فناوری

موزه-علوم

در موزه علوم و فناوری اشیای طبیعی و مصنوعی بصورت ماکت و نمونه متحرک آنها بازسازی شده است.مطالب تئوری داخل کتوب درسی بصورت سخت افزاری طراحی شده است.در قالبی شاد و تفریحی دانش آموزان با کاربرد و زمان مناسب استفاده از آموخته‌های علمی که فراگرفته‌اند، آشنا می‌شوند.

در این موزه دوره‌های علمی مختلفی برای علاقمندان به علوم نانو، رباتیک، نجوم و فیزیک… برگزار می‌شود.بسیاری از مفاهیم علمی پایه را توسط آزمایش‌های علمی شرح داده می‌شود و همینطور فناوری‌های بومی که در طول تاریخ داشته‌ایم، به نمایش گذاشته شده است.

یکی از برنامه‌های شاد و مفرح دیگر انواع جنگ‌های علمی هست که توسط کارشناسان مجرب در قالب بازی و آزمایش مناسب برای هر گروه سنی برگزار می‌شود.

آدرس: میدان امام خمینی- خیابان سی‌تیر-موزه علوم و فناوری

تلفن:66725384


موزه طبیعت و حیات وحش ایران دارآباد

موزه-دارآباد

موزه حیات وحش دارآباد نمونه‌های زیستی متنوعی از پستانداران، پرندگان، آبزیان و خزندگان در دو قسمت حیوانات زنده و خشک شده به همراه سالن پروانه‌ها و حشرات تاکسیدرمی به نمایش گذاشته شده است.کارگاه‌هایی برای کودکان و نوجوانان جهت آموزش نگهداری موجودات به صورت غیر زنده برگزار می‌شود.

بچه‌ها نسبت به حفاظت از محیط زیست بیشتر آگاه شده و با میراث فرهنگی و طبیعی و اهمیت حیات وحش آشنا می‌شوند.یک گردش تفریحی شاد و متنوعی به همراه امکان استفاده از سینمای روباز و سالن آمفی تاتر موجود هست.

آدرس: نیاوران- خیابان دارآباد – بعد از آجودانیه – خیابان موزه

تلفن: 22833084-22803539


موزه تنوع زیستی پردیسان تهران

جای-دیدنی

یک مجموعه آموزشی، علمی، پژوهشی و تفریحی برای همه گروه‌های سنی کودک است. گونه‌های گیاهی، جانوری و انواع فسیل، سنگ و کانی موجود هست که دانش آموزان با نمونه‌های زیستی کمیاب آشنا می‌شوند.

آدرس: شهرک غرب- بزرگراه همت –بعد از پل یادگار امام- داخل پارک پردیسان

تلفن: 88241649


موزه هفت چنار

موزه-برای-کودک

در موزه هفت چنار تنوع گونه‌های مختلف حیوانات زنده و غیر زنده آبزیان، خزندگان، پرندگان و پستانداران موجود هست.تلفیقی از زمین شناسی و آثار طبیعی هست.در کارگاه تاکسیدرمی دانش آموزان با روش‌ علمی خشک کردن پرنده‌ها و پستانداران آشنا می‌شوند.

آدرس: خیابان قزوین- خیابان شهید عرب- میدان بریانک- خیابان هفت چنار

تلفن: 5538745-6


موزه عروسک‌های ملل

موزه-عروسک-های-ملل

در این موزه کودکان و نوجوانان با کمک عروسک در یک بخش با فرهنگ‌ها و سنت‌های ملل مختلف و در بخش دیگر با سنت‌های ایرانی آشنا می‌شوند.

برای خانواده‌ها، مربیان، معلمین، هنرمندان و پژوهشگران کارگاه‌های آموزشی مختلفی دایر هست.

آدرس: خیابان پاسداران- نگارستان پنجم(حاج هادی)- پلاک 4

تلفن: 22889401


باغ موزه مینیاتور تهران

باغ-مینیاتور

دیدن باغ موزه مینیاتور فرصتی برای آشنایی کودکان با میراث فرهنگی، تاریخی و معماری کشورمان هست.12 اثر تاریخی که جز آثار ثبت شده جهانی هست در مقیاس یک بیست و پنجم اندازه واقعی آنها در این پارک قرار داده شده است که شامل تخت جمشید، چغازنبیل، نقش جهان اصفهان، پاسارگاد، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، لیساهای ارامنه، کوه و کتیبه بیستون، مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بازار تبریز و آبشارهای شوستر است.یکی از نکات جالب توجه قرار دادن پوشش گیاهی ویژه هر منطقه در کنار ماکت مربوطه هست.باغ موزه مینیاتور در مساحتی حدود 3 هکتار فضای سبز که شامل 70 درصد گیاهان همیشه سبز و 30 درصد خزان پذیر بهترین فرصت برای تغذیه روح کودکان با طبیعت هست.

حفظ و نگهداری میراث فرهنگی در صورتی به درستی انجام می‌شود که آنرا بشناسیم لذا آموزش باید از دوران کودکی انجام شود.معرفی آثار باستانی و تاریخی، بیان ارزش و اهمیت آنها در کشوری چون ایران که کمتر شهر و روستایی در آن وجود دارد که فاقد آثار تاریخی و باستانی باشد از اهمیت فراوانی برخوردار هست.وقتی به درستی میراث فرهنگی را بشناسیم، بیشتر سعی در حفظ و محافظت آن خواهیم کرد.

آدرس: خیابان جانبازان غربی- نبش اتوبان امام علی(ع)- باغ موزه مینیاتور

تلفن: 261421140


موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

موزه-تاریخ

یک موزه آموزشی برای کودکان و نوجوانان به همراه مربیان مجرب با گویش خاص هست.کل داستان زندگی بشر برروی کره زمین و چگونگی بوجود آمدن کره زمین و موقعیت آن در کهکشانها و اتفاقاتی که در طول تاریخ بر سر آن آمده هست، در این موزه به نمایش گذاشته شده است.به جنگ‌های اسلام و تاریخ ایران جهت آشنایی دانش آموزان با تاریخ گذشتگان و سبک زندگی آنها و آثارشان پرداخته شده و کمک می‌کند تا بچه‌ها به مطالعه و شناخت تاریخ بیشتر علاقمند شوند.سیر زندگی انسان از دوران غارنشینی تا عصر فضا به تصویر کشیده شده است.به جز جنبه آموزشی، محیطی تفریحی و شاد برای دانش آموزان توسط مسئولین موزه با پوشاندن لباس‌های نیاکان، تن بچه‌ها و سایر فعالیت‌های گروهی ایجاد می شود.از برنامه‌های پر طرفدار دیگر موزه پخش فیلم مخصوص کودکان و نوجوانان هست.

موزه تاریخ یکی از موزه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هست.

آدرس: خیابان پیروزی- خیابان افروز- جنب فروشگاه اتکا- پلاک 7

تلفن: 33347366


6 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه