مشاهده
15546 +

هوش هیجانی بازی هوش هیجانی نمونه  ارسالی آریا رضا زاده 4 ساله هست. بازی هوش هیجانی خلاقانه که مادر آریا جون درست کرده یک روش برای آموزش هیجانات و احساسات هست.باید نام هر رنگی که صدا زده میشه آریا فلش را به آن سمت بچرخاند و حالت چهره را تقلید کند.یک فرصت برای آموزش رنگها و در کنارش شناسایی حالات و هیجانات مختلف احساسی هست.حالاتی مانند نگرانی، خوشحالی، ترس، عصبانیت...در این بازی اول باید آریا نام این حالت‌های هیجانی را بشناسد و بعد از نام گذاری در مورد زمان مناسب بگارگیری آنها صحبت می‌کنند. در بازی دوم مادر آریا جون روی دو نوار کاغذی حالت های چشم و دهان را برای بیان احساسات مختلف طراحی کردند و یک بازی جالبی درست کردند که در فیلم زیر می‌توانید، بیشتر آشنا شوید. هوش هیجانی و عاطفی ارتباط...

هوش هیجانی

بازی هوش هیجانی نمونه  ارسالی آریا رضا زاده 4 ساله هست.

بازی هوش هیجانی خلاقانه که مادر آریا جون درست کرده یک روش برای آموزش هیجانات و احساسات هست.باید نام هر رنگی که صدا زده میشه آریا فلش را به آن سمت بچرخاند و حالت چهره را تقلید کند.یک فرصت برای آموزش رنگها و در کنارش شناسایی حالات و هیجانات مختلف احساسی هست.حالاتی مانند نگرانی، خوشحالی، ترس، عصبانیت…در این بازی اول باید آریا نام این حالت‌های هیجانی را بشناسد و بعد از نام گذاری در مورد زمان مناسب بگارگیری آنها صحبت می‌کنند.

در بازی دوم مادر آریا جون روی دو نوار کاغذی حالت های چشم و دهان را برای بیان احساسات مختلف طراحی کردند و یک بازی جالبی درست کردند که در فیلم زیر می‌توانید، بیشتر آشنا شوید.

هوش هیجانی و عاطفی ارتباط بین احساسات و تفکرات گفته می‌شود.باید از کودکی سعی کنیم بچه‌ها را با حالات احساسی و عاطفی خودشان آشنا کنیم تا بتوانند در مورد آنها صحبت کنند.بازی شناخت احساسات به همراه کاربرگ و بازی ارسالی حانيه احمدی ساخت کاردستی حالات چهره نمونه های دیگری از بازی برای افزایش هوش هیجانی کودکان قبلا در شید شاد مطرح شده است.

شاید بهره هوشی یک چیز ذاتی باشد ولی هوش هیجانی را می‌توان از کودکی یا حتی بزرگسالی افزایش داد.کودکان با هوش هیجانی و هوش عاطفی خوب در اجتماع، مدرسه، زندگی شخصی موفق‌تر هستند.در تحصیل تمرکز بهتری در درس دارند.وقتی هیجانات و احساسات قابل کنترل شوند، آنوقت رفتار مناسبی را در موقعیت‌های مختلف داشته و باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. روابط اجتماعی خوبی داشته و دوستان بیشتر و بهتری دارند.کمتر دچار خشونت و پرخاشگری شده و قدرت حل مسئله در آنها بهتر هست.در موقعیت‌های مختلف بهتر تصمیم می‌گیرند و صبر و تحمل بیشتری در مقابل مشکلات دارند.احساس همدلی بیشتری دارند و از همه مهمتر شاد‌تر و با نشاط‌‌تر هستند.همه اینها برای این هست که به احساسات خودشان آگاه هستند و می دانند در هر شرایطی چه هیجانی را بکار ببرند.

یک بازی دیگر با پرتقال برای آموزش همدلی و همدردی در کودکان ببینید.

قبلا بازی هایی برای بهبود مهارت اجتماعی عنوان شده، این بازی ها برای افزایش هوش هیجانی و شناسایی احساسات کمک می کند.

[ratings]

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi