مشاهده
4324 +

تفکر انتقادی کمک می‌کند تا کودکان بهتر دلیل بیاورند و در نتیجه‌گیری‌ها به جای احساساتی عمل کردن بر پایه حقایق تصمیم‌گیری داشته باشند. همچنان که کودکان بزرگ می‌شوند و وارد دوران نوجوانی می‌شوند، مهارت فکر کردن کمک می‌کند تا بطور مستقلانه بدون والدین بتوانند قضاوت کنند. کاربرگ‌های تمرین تفکر انتقادی برای کودکان هم جالب و هم تفکر برانگیز هست.هم به عنوان فعالیت دسته جمعی در کلاس توسط معلمین و هم به عنوان تکلیف منزل برای والدین ایده‌ای عالی برای کسانی هست که دنبال پیدا کردن فعالیت‌های جدید با منبع ارزشی هستند. چطور می‌بینی؟ چیزی که این فعالیت را متمایز کرده و باعث می‌شود یک تجربه جالب توجه‌ای شود، شیوه مجبور کردن کودکان به فکر کردن در مورد اشیایی که می‌بینند، در خارج از چارچوب‌ها هست.به عنوان...

تفکر انتقادی کمک می‌کند تا کودکان بهتر دلیل بیاورند و در نتیجه‌گیری‌ها به جای احساساتی عمل کردن بر پایه حقایق تصمیم‌گیری داشته باشند.

همچنان که کودکان بزرگ می‌شوند و وارد دوران نوجوانی می‌شوند، مهارت فکر کردن کمک می‌کند تا بطور مستقلانه بدون والدین بتوانند قضاوت کنند.

کاربرگ‌های تمرین تفکر انتقادی برای کودکان هم جالب و هم تفکر برانگیز هست.هم به عنوان فعالیت دسته جمعی در کلاس توسط معلمین و هم به عنوان تکلیف منزل برای والدین ایده‌ای عالی برای کسانی هست که دنبال پیدا کردن فعالیت‌های جدید با منبع ارزشی هستند.

چطور می‌بینی؟

چیزی که این فعالیت را متمایز کرده و باعث می‌شود یک تجربه جالب توجه‌ای شود، شیوه مجبور کردن کودکان به فکر کردن در مورد اشیایی که می‌بینند، در خارج از چارچوب‌ها هست.به عنوان مثال یک تلویزیون، یک موبایل، یک صندلی، یک کتاب و غیره.

این فعالیت کمک می‌کند تا کودکان عمیق‌تر در مورد اشیاء دوروبرشان فکر کنند و راه‌های مختلف دیگری برای دیدن آنها پیدا کنند.

از بچه‌ها بخواهید که یک شیء روزمره‌ای را در قالب کلماتی برای شما شرح دهد(مثلا شما آن شیء را تاحالا ندیده‌اید).

توضیحات:

قبل از شروع یک مثال ساده از یک شیء بزنید و آنرا توصیف کنید.بطور نمونه شما می‌توانید یک درخت را به این صورت وصف کنید:”یک پای بزرگ قهوه‌ای دارد که در زمین ثابت هست با موهای حالتدار سبز بر روی سرش”

یک کاغذ و مداد بدهید و بخواهید یک لیست از اشیاء که می‌توانند به این روش خلاقانه توصیف کنند را یادداشت کنند.مثلا: تلویزیون/ لیوان/ گاز/ تخت/ کتاب/ دوش حمام/ غیره

حالا توضیحات مختلف بچه ها را بخوانید و روش‌های مختلف توصیف یک شیء را به صورت خلاقانه نمایش دهید.

کاربرگ های بیشتری از تفکر انتقادی را ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi