مشاهده
5901 +

اسکراچ نقاشی کردن باعث تقویت قدرت خلاقانه و ابتکار در کودکان هست.نقاشی کودکان را با روش‌های خلاقانه جدید ترکیب کنید تا لذت کشف کردن را بچشند.تجربه جدید و هیجان انگیز همان خلاقیت هست و تفکر خلاق یعنی نگرش نو و ایده‌های نو که در دوران کودکی زمانی هست که شما باید آنرا در کودک‌تان تقویت کنید. نقاشی اسکراچ (خراش) یک تکنیک نقاشی با مداد شمعی هست. کاغذ را ابتدا با مداد شمعی رنگ آمیزی می‌کنید، همه جای کاغذ باید پر شود بعد با گواش روی آنرا رنگ می‌کنید، وقتی خشک شد با یک چیز نوک تیز خطوطی می‌کشید تا طرح دلخواه را ایجاد کنید.اسکراچ یک تکنیک تصویر سازی هست. به جای کاغذ می‌خواهیم تکنیک اسکراچ را بر روی تخم مرغ داشته باشیم.نتیجه بسیار زیبایی داشته و بعنوان تزیین سفره هفت سین با هنرنمایی کودکتان تجربه هی...

اسکراچ

نقاشی کردن باعث تقویت قدرت خلاقانه و ابتکار در کودکان هست.نقاشی کودکان را با روش‌های خلاقانه جدید ترکیب کنید تا لذت کشف کردن را بچشند.تجربه جدید و هیجان انگیز همان خلاقیت هست و تفکر خلاق یعنی نگرش نو و ایده‌های نو که در دوران کودکی زمانی هست که شما باید آنرا در کودک‌تان تقویت کنید. نقاشی اسکراچ (خراش) یک تکنیک نقاشی با مداد شمعی هست. کاغذ را ابتدا با مداد شمعی رنگ آمیزی می‌کنید، همه جای کاغذ باید پر شود بعد با گواش روی آنرا رنگ می‌کنید، وقتی خشک شد با یک چیز نوک تیز خطوطی می‌کشید تا طرح دلخواه را ایجاد کنید.اسکراچ یک تکنیک تصویر سازی هست.

به جای کاغذ می‌خواهیم تکنیک اسکراچ را بر روی تخم مرغ داشته باشیم.نتیجه بسیار زیبایی داشته و بعنوان تزیین سفره هفت سین با هنرنمایی کودکتان تجربه هیجان انگیزی خواهد بود.

چه نیاز دارید:

  • تخم مرغ
  • رنگ اکرولیک یا تمپرا
  • خلال دندان
  • مداد شمعی در رنگ‌های مختلف

 

روش نقاشی اسکراچ  :

  • ابتدا صبر کنید تا دمای سطح تخم مرغ با اتاق یکی شود.تخم مرغ سرد که تازه از یخچال خارج شده رنگ مداد شمعی را نمی‌گیرد.
  • از کودک‌تان بخواهید تخم مرغ را با رنگ‌های مختلف با کمی فشار رنگ آمیزی کند.حتما همه جای تخم مرغ رنگی شود.آخر نگاه کنید تا اگر جایی خالی مونده بود، پر کنید تا هنر اسکراچ زیبایی داشته باشید.

رنگ-آمیزی-تخم-مرغ

  • با رنگ اکرولیک مشکی تخم مرغ را رنگ کنید.چند قطره مایع صابون به رنگ اضافه کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد.(در این مرحله می‌توانید هنوز رنگ خشک نشده اکلیل بریزید).

تخم-مرغ-عید

  • 10 دقیقه زمان نیاز ست تا رنگ مشکی خشک شود و دیگر وقت خط خطی و هنرنمایی هست.
  • کودک‌تان را آزاد بگذارید تا با خلال دندان خط‌هایی بر روی تخم مرغ بکشد.و یک تخم مرغ فضایی زیبایی دارید.

تخم-مرغ-رنگی

 

کاردستی تخم مرغ هفت سین بیشتری را ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi