مشاهده
9661 +

ترفند با کاغذ (علم توپولوژی) یک ترفند شگفت انگیز با کاغذ داریم که اول خودتان و بعد از کمی تمرین دوستانتان هم متحیر می‌شوند. قصد داریم بر روی کاغذ یک سوراخ درست کنیم و از داخل آن رد شویم، مگه میشه همه تعجب کردند. یک نفر را داوطلب صدا کنید یک کاغذ بدهید و بخواهید سوراخی بر روی کاغذ درست کند و آنرا از سرش رد کند، نمی‌تواند؟! با هنر و ریاضی همه را متحیر کنید.در این ترفند با کاغذ شما معرفی خوبی از مطالعه علم توپولوژی(مکان شناسی) را دارید. چه نیاز دارید: روش انجام ترفند با کاغذ : کاغذ را از وسط در درازا تا کنید. 2 خط برش در دو سر کاغذ مانند شکل ایجاد کنید. حدود 3 سانتی متر از لبه کاغذ فاصله داشته باشد، طول خط برش را تا 3 سانتی متر مانده به ته برسد، ادامه دهید. یک در م...

ترفند با کاغذ (علم توپولوژی)

یک ترفند شگفت انگیز با کاغذ داریم که اول خودتان و بعد از کمی تمرین دوستانتان هم متحیر می‌شوند. قصد داریم بر روی کاغذ یک سوراخ درست کنیم و از داخل آن رد شویم، مگه میشه همه تعجب کردند. یک نفر را داوطلب صدا کنید یک کاغذ بدهید و بخواهید سوراخی بر روی کاغذ درست کند و آنرا از سرش رد کند، نمی‌تواند؟!

با هنر و ریاضی همه را متحیر کنید.در این ترفند با کاغذ شما معرفی خوبی از مطالعه علم توپولوژی(مکان شناسی) را دارید.

چه نیاز دارید:

  • کاغذ با ابعاد 12*7 سانتی متر
  • قیچی

روش انجام ترفند با کاغذ :

  • کاغذ را از وسط در درازا تا کنید.
  • 2 خط برش در دو سر کاغذ مانند شکل ایجاد کنید. حدود 3 سانتی متر از لبه کاغذ فاصله داشته باشد، طول خط برش را تا 3 سانتی متر مانده به ته برسد، ادامه دهید.

حقه-با-کاغذ

  • یک در میان کل کاغذ خط برش‌هایی را از لبه ته و بعد از لبه تا بکشید.خط برش‌ها خیلی نزدیک هم نباشند حدود 3 سانتی متر فاصله داشته باشند و از لبه کاغذ هم 3 سانتی متر فاصله داشته باشند.(هر چه برش‌ها بیشتر باشد، شکل شما بیشتر کش می‌آید و البته احتمال پاره شدن بیشتر هست).

ترفند-با-کاغذ

  • نکته مهم نقطه شروع و پایان برش‌های متناوب هست که باید دقت داشته باشید.
  • خط برش‌ها را قیچی کنید و در انتها هم خط تا را بین 2 خط برش خورده ابتدایی و انتهایی ببرید.

کاغذ

  • حالا با دقت تای کاغذ را باز کنید و آنرا بکشید.
  • شما یک دایره دارید که به اندازه‌ای بزرگ هست که از داخل آن رد شوید.

ترفند-کاغذ

فیلم ترفند با کاغذ (علم توپولوژی) شاخه ای از ریاضیات را ببینید

رمز این” ترفند با کاغذ” شاخه‌ای از ریاضیات توپولوژی هست. یک نوعی از هندسه در رابطه با فضا، ابعاد و تغییر شکل هست.توپولوژی اشاره به یک شکل مسطح یا فضایی دارد که با تغییر شکل دادن آن مثل کشیدن و فشردن خواص آن ثابت باقی می‌ماند.یک مدل از خاصیت توپولوژی نوار موبیوس می‌توان اشاره کرد.

ترفند نوار موبیوس را ببینید.

یک درس خیلی خوب برای تقویت تفکر خلاق در کودکان هست.

چه کارهای دیگری با یک ورق کاغذ می‌توان کرد؟؟؟ ترفند با کاغذ را کلیک کنید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi