مشاهده
9708 +

با آموزش پیدا کردن اثر انگشت کودک شما بیشتر با علم اثر انگشت آشنا می‌شود و یک فعالیت علمی و هنری در کنار آن پلیسی را کارگاه کوچولوی شما دارد. قبل از شروع در مورد اثر انگشت با کودکتان صحبت کنید. شیارهای کوچکی بر روی انگشتان هست که با کشش‌هایی که وارد می‌کند ما می‌توانیم چیزها را در دست بگیریم. می‌توانید این موضوع را به کودک‌تان نشان دهید، مثلا یک ورق کاغذ را با یک انگشت بردارید( قبلش انگشنان را با زبان کمی تر کنید)، حالا سعی کنید با پشت انگشت این کار را انجام دهید، غیر ممکن هست. و هر کسی اثر انگشت منحصری را دارد، بخاطر چربی طبیعی پوست وقتی ما سطحی را لمس کنیم، نقش شیار‌های انگشت بر روی سطح به جا می‌ماند.هر شخصی 10 تا اثر انگشت متفاوت دارد، هر انگشت یکی. می‌خواهیم اثر انگشت به جا مانده را ن...

با آموزش پیدا کردن اثر انگشت کودک شما بیشتر با علم اثر انگشت آشنا می‌شود و یک فعالیت علمی و هنری در کنار آن پلیسی را کارگاه کوچولوی شما دارد.

قبل از شروع در مورد اثر انگشت با کودکتان صحبت کنید. شیارهای کوچکی بر روی انگشتان هست که با کشش‌هایی که وارد می‌کند ما می‌توانیم چیزها را در دست بگیریم. می‌توانید این موضوع را به کودک‌تان نشان دهید، مثلا یک ورق کاغذ را با یک انگشت بردارید( قبلش انگشنان را با زبان کمی تر کنید)، حالا سعی کنید با پشت انگشت این کار را انجام دهید، غیر ممکن هست.

و هر کسی اثر انگشت منحصری را دارد، بخاطر چربی طبیعی پوست وقتی ما سطحی را لمس کنیم، نقش شیار‌های انگشت بر روی سطح به جا می‌ماند.هر شخصی 10 تا اثر انگشت متفاوت دارد، هر انگشت یکی.

می‌خواهیم اثر انگشت به جا مانده را نمایان کنیم.در این فعالیت کودکتان بیشتر با شگفتیهای آفرینش آشنا می‌شود و برای بچه‌های علاقمند به کارگاه بازی و فیلم‌های پلیسی یک کشف هیجان انگیزی هست.

چه نیاز دارید:

  • مداد سیاه(مداد گرافیت)
  • نوار چسب شفاف
  • سنباده
  • کاغذ سفید
  • ذره‌بین
  • بورس آرایشی یا قلمو

طرز پیدا کردن اثر انگشت:

  • اول نوک مداد را تیز کنید.
  • با مالیدن نوک مداد بر روی سنباده پودر گرافیت( سرب سیاه) درست کنید.تنها کاری که کودک شما انجام می‌دهد، کشاندن نوک مداد جلو و عقب هست.(پود مغز مداد را تنفس نکنید).

اثر-انگشت-هنر

  • وقتی مقداری جمع کردید، آنرا در یک ظرف بریزید.
  • چندین بار این مرحله را تکرار کنید تا مقدار کافی پودر بدست آید.
  • حالا زمان پلیس بازی رسیده.اثر انگشتی بر روی لیوان، شیشه و یا آینه بر جا بگذارید.

بازی-پلیسی

  • بورس را به پودر آغشته کنید و بر روی اثر انگشت بمالید.جلو، عقب خوب بچرخانید.

پیدا-کردن-اثر-انگشت

  • یک تکه نوار چسب بر روی آن بچسبانید.

تحقیق-اثر-انگشت

  • حالا به راحتی می‌توانید اثر انگشت ایجاد شده بر روی شیشه را داشته باشید.چسب را بکنید و بر روی یک کاغذ بچسبانید.به این روش از کودکتان بخواهید تا اثر انگشت همه اعضای خانواده را جمع آوری و بر روی یک دفتر داشته باشد.

آزمایش-اثر-انگشت

در ادامه با طرح سوالاتی در مورد اثر انگشت تفکر انتقادی و کنجکاوی کودکتان را تحریک کنید:

  1. از کودک‌تان بخواهید اثر همه انگشت‌های دستش را جمع کند(می‌توانید از جوهر پد انگشت استفاده کنید) و آنها را با هم مقایسه کند.بپرسید چه تشابه‌ای با هم دارند؟ چه تفاوت‌هایی دارند؟ برای راحتی مقایسه و البته کمی هم هیجان انگیز‌تر کردن یک ذره بین به کودک‌تان بدهید تا با هم مقایسه کند.
  2. چه نقش هایی در آن می‌بیند؟ اینکه هر کسی اثر انگشت مخصوص خودش دارد، چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد؟ و چرا پلیس‌ها برای شناسایی مجرمین از اثر انگشت استفاده می‌کنند؟
  3. بخواهید تا مشخص کند که اثر انگشتش جزء کدام گروه هست؟ و با اثر انگشت بقیه اعضای خانواده مقایسه کند(انواع دسته‌های اثر انگشت را با جستجوی اینترنت داشته باشید).
  4. اثر انگشت کودک‌تان را بر روی یک بادکنک چاپ کنید.صبر کنید تا خشک شود بعد بادکنک را باد کنید حالا خیلی بهتر می‌توانید جزییات را داشته باشید.
  5. کارهای هنری با اثر انگشت داشته باشید.با مداد رنگی و اضافه کردن جزییات نقاشی‌های با مزه داشته باشید.

نقاشی-اثر-انگشت

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi