مشاهده
10776 +

کار ارسالی مدرسه دبستان سرای اندیشه قشم خانم معصومه بهتاش مربوط به پایه ششم کتاب درسی "کار و فناوری" است. طراحی و ساخت سازه با ماکارانی و ساخت ماکت را با ایده از مطلب هندسی سهمی‌ گون شید شاد داشته‌اند. ساخت سازه با ماکارانی برای کودکانی که علاقه به عمران و معماری دارند ایده‌ای برای تخیل پردازی ساخت و ساز با مصالح ارزان (ماکارانی) و پیاده سازی دانش دروس آموخته در کلاس درسی هست. دانش آموزان وقتی یک پروژه‌ای را با هم انجام می‌دهند و از مواد مشابه در راه‌های جدید استفاده می‌کنند آنها در حال ساختن معانی هستند. دوست دارند چیزها را لمس کرده و دستکاری کنند، اما همانطور که در مورد فواید فعالیت‌های دستی گفتیم انجام فعالیت‌هایی که با دست انجام می‌شود مغز کودکان را خیلی بیشتر از این حرفها فعال می‌کند....

کار ارسالی مدرسه دبستان سرای اندیشه قشم خانم معصومه بهتاش مربوط به پایه ششم کتاب درسی “کار و فناوری” است. طراحی و ساخت سازه با ماکارانی و ساخت ماکت را با ایده از مطلب هندسی سهمی‌ گون شید شاد داشته‌اند.

ساخت سازه با ماکارانی برای کودکانی که علاقه به عمران و معماری دارند ایده‌ای برای تخیل پردازی ساخت و ساز با مصالح ارزان (ماکارانی) و پیاده سازی دانش دروس آموخته در کلاس درسی هست. دانش آموزان وقتی یک پروژه‌ای را با هم انجام می‌دهند و از مواد مشابه در راه‌های جدید استفاده می‌کنند آنها در حال ساختن معانی هستند.

دوست دارند چیزها را لمس کرده و دستکاری کنند، اما همانطور که در مورد فواید فعالیت‌های دستی گفتیم انجام فعالیت‌هایی که با دست انجام می‌شود مغز کودکان را خیلی بیشتر از این حرفها فعال می‌کند.

بین سن 3 تا 7 سالگی نیم کره راست مغز رشد می‌کند و یاد گیری با فعالیت‌های بصری و فضایی به راحتی انجام می‌شود.نیمکره چپ مغز که کار تحلیل و آنالیز مطالب را بعهده دارد در سن 10 و 11 سالگی رشد می‌کند.وقتی شما فعالیتهایی که گفتار، شنوایی و حرکت را نیاز دارند همه را با هم ترکیب کنید، قسمت‌های مختلف مغز را فعال می‌کنید.

اگر فقط کودکان در کلاس درس شنونده باشند، یک قسمت مغز آنها فعال می‌شود ولی اگر طراحی و حرکت در کنار توضیح وشرح باشد بین این دو در مغز یک ارتباط برقرار می‌شود، کاری که مربی خلاق خانم بهتاش با بچه‌های کلاس پایه ششم انجام داده است.

ساخت سازه هندسی سهمی‌گون کار دانش آموزان مدرسه سرای اندیشه قشم

آموزش کامل کاردستی هندسی سهمی‌گون را ببینید.

 

ساخت-سازه هندسی سهمی‌گون هذلولی‌

[ratings]

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi