مشاهده
7981 +

بازی ساختنی را کودکان دوست دارند؟ شما با ابزارهای ساده می‌توانید بازی‌های ساختنی متنوعی برای کودکتان فراهم کنید. استفاده از ساده‌ترین ابزار یک عامل پرورش خلاقیت کودکان است زیرا یاد می‌گیرند چگونه با همین وسایل ساده و تخیل پردازی  مثلا می توانند، سازه‌ بسازند.یک بازی علمی بر پایه تخیل پردازی که کودکان آزادانه عمل می‌کنند و هر آنچه در ذهن دارند با تفکر خلاق می‌سازند. بازی فکری مهندسی ترکیبی از علوم، تکنولوژی، مهندسی، هنر و ریاضی است. این فعالیت‌ها که STEM  نامیده می‌شوند برای هر گروه سنی جذاب هست و تا مدتها بچه‌ها را سرگرم نگه داشته و اتتهایی ندارد و زمینه‌های آموزشی بسیاری را برای کودکان فراهم می‌کند. چه نیاز دارید: روش بازی ساختنی با خلال دندان: از کودکتان بخواهید با وصل کردن خلال ...

بازی ساختنی را کودکان دوست دارند؟ شما با ابزارهای ساده می‌توانید بازی‌های ساختنی متنوعی برای کودکتان فراهم کنید. استفاده از ساده‌ترین ابزار یک عامل پرورش خلاقیت کودکان است زیرا یاد می‌گیرند چگونه با همین وسایل ساده و تخیل پردازی  مثلا می توانند، سازه‌ بسازند.یک بازی علمی بر پایه تخیل پردازی که کودکان آزادانه عمل می‌کنند و هر آنچه در ذهن دارند با تفکر خلاق می‌سازند.

بازی فکری مهندسی ترکیبی از علوم، تکنولوژی، مهندسی، هنر و ریاضی است. این فعالیت‌ها که STEM  نامیده می‌شوند برای هر گروه سنی جذاب هست و تا مدتها بچه‌ها را سرگرم نگه داشته و اتتهایی ندارد و زمینه‌های آموزشی بسیاری را برای کودکان فراهم می‌کند.

چه نیاز دارید:

  • خلال دندان
  • پاستیل ژله‌ای یا خمیر بازی یا سیب قطعه‌ای خرد شده یا مارشمالو..

روش بازی ساختنی با خلال دندان:

از کودکتان بخواهید با وصل کردن خلال دندان‌ها به پاستیل سازه‌های مختلفی را بسازد.

در این بازی تنوعی از راه‌ حل‌های مختلف برای ساختن بهترین سازه وجود دارد برای همین کودکان فکر کردن و حل مسئله را یاد می‌گیرند.

فکری-ساختنی

اول یک شکل ساده‌ای را در موردش با کودکتان صحبت کنید و بپرسید فکر می‌کند چند تا خلال دندان نیاز هست تا این شکل را بسازید؟

وقتی سازه‌ها را ساختید برای پیچیده تر کردن بازی بخواهید با چوب بستنی پل درست کند . فرصتی هست تا در مورد تعادل اجسام صحبت کنید و چطور با حفظ تعادل جلوی سقوط پل‌ را می‌توان گرفت.

ساز-با-خلال-دندان

با تفکیک رنگها سازه ها را دسته بندی کنید مثلا سازه‌های دو بعدی پاستیل سبز و سه بعدی پاستیل قرمز باشد.

سازه-هندسی

اگر کودک شما هنوز کوچک هست مثلا یک کودک 2 ساله با فشار دادن خلال دندان‌ها در خمیر بازی مهارت حرکتی ظریف تقویت می‌شود و کودکان بزرگتر با سازه‌های هندسی و تجسم فضایی آشنا می‌شود و به یادگیری ریاضی، علوم و پرورش خلاقیت می‌پردازند.

بازی های فکری مهندسی بیشتری را ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi