مشاهده
5472 +

درست کردن خانه‌ لگویی با خمیر بازی آموزشی که داریم یک خانه لگویی زیبا و جالب شبیه خانه عروسکی قصه هانسل و گرتل است که از دو وسیله بازی دوست داشتنی و محبوب بچه‌ها " لگو و خمیر بازی " تشکیل شده است. کودک شما در این فعالیت خمیر بازی دارد که مهارت حرکتی ظریف تقویت شده و عضلات دست قوی می‌شود. ساختن با لگو دارد یک بازی فکری و ساختنی که منطق و استدلال را در کودک شما تقویت می‌کند، آجر به آجر خانه‌ کوچکشان را می‌سازند و در انتها  بازی تخیلی را با کودک تان داشته باشید.همانطور که در مورد بازی‌های تخیلی قبلا گفتیم کودکان با خیال پردازی از لحاظ عقلی رشد پیدا می‌کند. چه نیاز دارید: روش درست کردن خانه‌ی لگوی خمیری : ابتدا الگوی خانه سازی را آماده کنید.می‌توانید با کلیک بر روی خانه زنجبیلی یک ن...

درست کردن خانه‌ لگویی با خمیر بازی

آموزشی که داریم یک خانه لگویی زیبا و جالب شبیه خانه عروسکی قصه هانسل و گرتل است که از دو وسیله بازی دوست داشتنی و محبوب بچه‌ها ” لگو و خمیر بازی ” تشکیل شده است. کودک شما در این فعالیت خمیر بازی دارد که مهارت حرکتی ظریف تقویت شده و عضلات دست قوی می‌شود. ساختن با لگو دارد یک بازی فکری و ساختنی که منطق و استدلال را در کودک شما تقویت می‌کند، آجر به آجر خانه‌ کوچکشان را می‌سازند و در انتها  بازی تخیلی را با کودک تان داشته باشید.همانطور که در مورد بازی‌های تخیلی قبلا گفتیم کودکان با خیال پردازی از لحاظ عقلی رشد پیدا می‌کند.

چه نیاز دارید:

  • الگوی خانه
  • مقوا
  • چسب حرارتی
  • بلوک‌های لگو بازی
  • خمیر بازی

روش درست کردن خانه‌ی لگوی خمیری :

  • ابتدا الگوی خانه سازی را آماده کنید.می‌توانید با کلیک بر روی خانه زنجبیلی یک نمونه از الگو را دانلود کنید. الگو را بر روی مقوا گذاشته و دور آنرا برش بزنید.با چسب حرارتی لبه‌های خانه را به هم بچسبانید.
  • شما به یک مقوای صاف نیز برای کف خانه نیاز دارید که دیوارهای خانه را بر روی آن بچسبانید(مطابق شکل)

خانه زنجبیلی-مقوایی

  • یک کپه خمیر برای ملات ساختمان اضافه کنید(دستور تهیه خمیر خانگی را ببینید).آجرها را با اضافه کردن لگوها بر روی دیوارها و سقف خانه بچینید تا همه جای خانه پر شود.

خانه-خمیری

  • کف زمین خانه هم می‌توانید با خمیر سفید بپوشانید تا شکل زمین برفی شود .عروسک‌های لگویی را دور خانه بگذارید و با کاغذ رنگی و خلال دندان درخت درست کنید.

خانه-لگوی-خمیری

  • بهترین قسمت این خانه سازی این هست که بارها و بارها می‌توانند آنرا خراب کنند و دوباره از نو بسازند.

بنشینید و بازی تخیلی کودک‌تان را تماشا کنید و چه بهتر که خود شما هم در بازی شرکت کنید و نمایشی از داستان هانسل و گرتل را با خانه زنجبیلی داشته باشید.بازی کردن با کودکان زمینه پیوندهای عاطفی بین شما و فرزندتان ایجاد می‌کند و هیچ چیز در 7 سال اول زندگی بیشتر از بازی بر روی هوش کودکان تاثیر گذار نیست.

نکته:ممکن هست خمیر بازی برای مدت طولانی در مجاورت هوا خشک شود برای همین بعد از بازی بچه‌ها خمیر را جمع کنید و در یک کیسه فریزر نگه داری کنید تا در دفعات بعدی باز هم کودکتان بتواند بازی کند.

 

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi