مشاهده
6625 +

ا می‌دانید چقدر بازی آموزشی و سرگرم کننده‌ای با بازی با خمیر نان می‌توانید، داشته باشید.در اینجا نیلا کوچولو نانوا شده است.اول از همه در این فعالیت با اندازه گیری و حجم مواد کودکان آشنا می‌شوند.و بعد کلی بازی و دست ورزی دارند.

بازی با خمیر نان کار ارسالی نیلا شیرخانی دو سال و نیمه

آرد و آب در منزل همه معمولا پیدا می‌شود .آیا می‌دانید چقدر بازی آموزشی و سرگرم کننده‌ای با این مواد برای کودکتان می‌توانید، داشته باشید.در اینجا نیلا کوچولو نانوا شده است.اول از همه در این بازی با اندازه گیری و حجم مواد کودکان آشنا می‌شوند.از طرفی ترکیب و ورز دادن آرد با مایع و بدست آمدن خمیر تغییر پذیری مواد را از نزدیک می‌بینند. فشار دادن، کوبیدن و ضربه زدن در خمیر احساس رهایی از استرس و تسکین عصبانیت در کودکان می‌شود.فرو کردن انگشتان و ورز دادن خمیر باعث تقویت انگشتان و مهارت حرکتی ظریف می‌شود.با ساختن شکل‌های مختلف، استفاده از قالب‌ها یا شکل نان در آوردن همگی باعث می‌شود نتیجه تلاش خودشان را دیده و باعث افزایش اعتماد به نفس در آنها می‌شود.در این بازی کودک تخیل خودش را به پرواز در آورده و با خلاقیت و ابتکار اثرهایی می‌سازد که شاید برای ما معنی نداشته باشد ولی در دنیای خیالی کودکان پر از الهام و خلاقیت است.با ترکیب رنگ‌های خوراکی مختلف آموزش رنگها را دارید.مفاهیم ریاضی از قبیل علامت بزرگتر یا کوچکتر را شما می‌توانید آموزش  دهید.خمیرها را بصورت دایره‌هایی در اندازه‌های مختلف در بیاورید و آنها را به ترتیب از بزرگ تا کوچک کنار هم بچینید و بزرگتر و کوچکتر را توضیح بدهید. گلوله‌های مساوی با خمیر درست کنید و مفهوم مساوی را آموزش دهید.

فقط یک نکته اینکه قبل از اینکه آب را با آرد مخلوط کنید، قبلش کمی اجازه بدهید تا کودکتان با آرد بازی کند که دست کردن داخل ظرف آرد و بازی با آن شاید از خمیر هم خیلی جالب‌تر برای کوچولوی کاشف شما باشد. هیچ چیز لذت بخش‌تر از بازی‌های کثیف کاری برای بچه‌ها نیست.

پس دست به کار شوید و یک سفره مثل مادر نیلای عزیز انداخته و مواد را در اختیار کودک‌تان گذاشته تا لحظات شادی را با بازی و آموزش در کنار هم داشته باشید.

یک فعالیت سرگرم کننده که هم آزمایش علمی، آموزش ریاضی و هنر و کاردستی هست.فعالیت‌ها و بازی‌هایی که بر اساس تحریک حواس و دیدن و لمس کردن هستند از الگوی روش مونته سوری پیروی می‌کنند.و بازی وسیله اصلی آموزش در این روش هست.در بازی با خمیر کودک شما با دیدن، لمس کردن و حس مواد حواسش تحریک شده و به یادگیری مفاهیم حسی و ریاضی می‌پردازد.هر چند همه کودکان ریاضی را یاد خواهند گرفت اما روش آموختن خیلی مهم هست

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi