مشاهده
7380 +

می‌خواهیم یک اثری برجسته با خمیر بازی بر پایه مشاهدات کودکتان داشته باشیم.سفری که اخیرا داشته‌اید، بازدید از موزه و یا آکواریوم، رفتن به باغ گل‌ها، تماشای یک برج ساختمانی یا ساختمانی که در حال ساختن است ... انتخاب موضوع با خود شما ! شاید یکی از اهداف انجام کاردستی و بازی سرگرم کردن کودکان هست ولی شما در این کاردستی با خمیر برجسته بر پایه مشاهدات و تصورات کودکتان اجازه می‌دهید به تخیل پردازی پرداخته و با توجه به ابزار و وسایلی که در اختیار دارد تصمیم می‌گیرد تا طرح خود را چطور اجرا کند.در اینجا با خلاقیت و ابتکار استفاده از ابزارهای مختلف برای خلق اثر را یاد می‌گیرد که در رشد توانایی ذهنی او موثر هست.توجه به جزییات و دقت در کودکان تقویت می‌شود و در انتها احساس غرور و موفقیتی که از نتیجه کار ...

می‌خواهیم یک اثری برجسته با خمیر بازی بر پایه مشاهدات کودکتان داشته باشیم.سفری که اخیرا داشته‌اید، بازدید از موزه و یا آکواریوم، رفتن به باغ گل‌ها، تماشای یک برج ساختمانی یا ساختمانی که در حال ساختن است … انتخاب موضوع با خود شما !

شاید یکی از اهداف انجام کاردستی و بازی سرگرم کردن کودکان هست ولی شما در این کاردستی با خمیر برجسته بر پایه مشاهدات و تصورات کودکتان اجازه می‌دهید به تخیل پردازی پرداخته و با توجه به ابزار و وسایلی که در اختیار دارد تصمیم می‌گیرد تا طرح خود را چطور اجرا کند.در اینجا با خلاقیت و ابتکار استفاده از ابزارهای مختلف برای خلق اثر را یاد می‌گیرد که در رشد توانایی ذهنی او موثر هست.توجه به جزییات و دقت در کودکان تقویت می‌شود و در انتها احساس غرور و موفقیتی که از نتیجه کار بدست می‌آید، باعث افزایش اعتماد به نفس در او می‌شود.

چه نیاز دارید:

  • دوربین عکاسی
  • کاغد، مداد، پاکن
  • مواد برجسته مختلف نظیر(خمیر بازی، چوب بستنی، خانه بازی، سنگ …)بر اساس موضوعی که انتخاب می‌کنید، مواد متفاوتی دارید.

روش انجام کار:

کاردستی-با-خمیر

  • همانطور که قبلا صحبت کردیم موضوعی را انتخاب کنید. از کودکتان بخواهید تا با دقت عکس آن صحنه را ببیند و به خاطر بسپارد.

نقاشی با خمیر

  • حالا طرح اولیه را بر روی کاغذ نقاشی کند.
  • با موادی که در اختیار دارید طرح را پیاده سازی کنید.

 

کاردستی-برجسته

 

خمیر-بازی

 

 

 

خمیر-بازی-کودک

در اینجا ما بر روی مقوا طرح را کشیده و با خمیر بازی و شاخه درخت برای ایجاد خط خط آن را کامل کردیم.

این هم یک نمونه دیگر با سنگ وخمیر بازی بر روی سطح یک مقوا انجام شده است.

 

کار-خمیر-برجسته

طرز تهیه خمیر خانگی را ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi