مشاهده
5516 +

این احتمالا گیج کننده‌ترین خطای دید در جهان است.دو هلال  هم اندازه را زیر هم نگه داشته و از دوستانتان بپرسید "کدام بزرگ‌تر است؟"

این احتمالا گیج کننده‌ترین خطای دید در جهان است.دو هلال  هم اندازه را زیر هم نگه داشته و از دوستانتان بپرسید “کدام بزرگ‌تر است؟” در پاسخ می‌گویند که هلال پایینی بزرگتر است.حالا جای هلال‌ها را عوض کنید و باز سوال را بپرسید باز هم هلال پایینی بزرگتر به نظر خواهد رسید.هر چیزی که دیده می‌شود همان چیزی نیست که هست… پس ادامه مطلب را بخوانید تا این ترفند را ما به شما نمایش بدهیم و با اجرای این شعبده بازی هلال‌های جادویی دوستانتان را گیج و متحیر کنید.

چه نیاز دارید:

  • دو عدد مقوای هم اندازه

روش انجام کار:

  • 2 مقوا را به شکل هلالی برش بزنید.هر دو باید هم اندازه و هم شکل هم باشند.
  • دو هلال را کنار هم یکی بالا و دیگری پایین آن نگه دارید و بپرسید کدام بزرگتر است؟ جواب هلال پایینی خواهد بود.
  • شما هر دو هلال را بر روی هم بگذارید تا دوستانتان مطمئن شوند که هم اندازه هستند، اینجا هست که همه متعجب و شگفت زده می‌شوند، حالا با حرکات دست بر روی هلال بالایی وانمود کنید که دارید وردی می‌خوانید تا اندازه آن بزرگتر شود.
  • این دفعه هلال‌های جادویی را جابجا کنید و باز بپرسید کدام بزرگتر است؟ باز همه با حالتی گیج و متعجب جواب خواهند داد که هلال پایینی بزرگتر است.

چه اتفاقی افتاد؟

این یک خطا در مقایسه است. راز در این است که لبه بزرگتر بیرونی از هلال پایینی با لبه کوچکتر داخلی از هلال بالایی مقایسه شده است.و وقتی که شما منحنی داخلی از هلال بالا را در مرحله بعد با منحنی خارجی از هلال پایینی جایگزین می‌کنید، همیشه منحنی پایینی بزرگتر بنظر می‌رسد.

1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه