مشاهده
4568 +

با ایده سرگرمی فکری مهندسی امروز شید شاد کلی ساختنی بی‌انتها برای کودک‌تان بسازید. در هر گروه سنی که هستند با مواد ساده و در دسترس یک سرگرمی آموزنده مهندسی را داشته باشید. بازی‌های فکری ساختنی یک راه عالی برای ایجاد خلاقیت در کودکان هستند.در این بازی اگر کودک‌تان کوچک باشد شما می‌توانید هماهنگی بین چشم و دست و تعادل را در کودک تان تقویت کنید و برای کودکان کمی بزرگتر هم آموزش ایجاد تعادل در اجسام را با اضافه کردن وزن‌های برابر به 2 طرف ساختمان دارید و همینطور طرح الگوهای مختلفی با استفاده از رنگ‌ها و ترکیب‌های متنوعی از چیدن ایجاد می‌کنید.این فعالیت ترکیبی از مباحث علمی، تکنولوژی، مهندسی، هنر و ریاضیات است.این قبیل سرگرمی فکری که بر اساس ساختن و خراب کردن است یک ایده عالی برای ایجاد چالش فکری...

با ایده سرگرمی فکری مهندسی امروز شید شاد کلی ساختنی بی‌انتها برای کودک‌تان بسازید. در هر گروه سنی که هستند با مواد ساده و در دسترس یک سرگرمی آموزنده مهندسی را داشته باشید. بازی‌های فکری ساختنی یک راه عالی برای ایجاد خلاقیت در کودکان هستند.در این بازی اگر کودک‌تان کوچک باشد شما می‌توانید هماهنگی بین چشم و دست و تعادل را در کودک تان تقویت کنید و برای کودکان کمی بزرگتر هم آموزش ایجاد تعادل در اجسام را با اضافه کردن وزن‌های برابر به 2 طرف ساختمان دارید و همینطور طرح الگوهای مختلفی با استفاده از رنگ‌ها و ترکیب‌های متنوعی از چیدن ایجاد می‌کنید.این فعالیت ترکیبی از مباحث علمی، تکنولوژی، مهندسی، هنر و ریاضیات است.این قبیل سرگرمی فکری که بر اساس ساختن و خراب کردن است یک ایده عالی برای ایجاد چالش فکری و مهندسی است.

چه نیاز دارید:

  • چوب بستنی‌های رنگی
  • مکعب‌های چوبی
  • لیوان یکبار مصرف

روش کار :

چه کسی فکر می‌کند با چوب بستنی، مکعب‌های چوبی و لیوان یکبار مصرف بتوان چنین سرگرمی جالبی برای بچه‌ها درست کرد؟ ما پیشنهاد می‌کنیم این سرگرمی فکری مهندسی را با کودک‌تان حتما داشته باشید.

در ابتدا با گذاشتن تنها یک مکعب بعنوان پایه ساختمان شروع کنید.

سرگرمی-علمی

می‌توانید حالت‌های مختلفی از آن را داشته باشید.

سرگرمی-فکری

حالا نوبت ساختن بزرگترین ساختمان است.(با قرار دادن چوب بستنی‌ها بر روی لیوان شما می‌توانید ارتفاع بلندی درست کنید).

بازی-فکری

حالا می خواهیم شاهکارهایی را با حفظ تعادل درست کنیم.

این یکی شکل در واقع تعریف جاذبه است.این مکعب‌ها خیلی سبک هستند و شاید اول کار فکر کنید که توازن را نمی‌توانید ایجاد کنید. پس تا جایی که لازم است مکعب‌ها را روی هم بچینید تا تعادل لازم برسید.

بازی-ساختنی

ادامه بدهید تا ببینید چند تا لیوان دیگر می‌شود قرار داد و تعادل همچنان حفظ شود.

در اینجا از یک لیوان را به عنوان پایه استفاده می‌کنیم.

ساختنی

عکس العمل  زنجیر بسازید. کافیه یک لیوان و یک چوب بستنی را بردارید تا زنجیر سقوط شود.

علمی-مهندسی

فعالیت ساختنی دیگری از علوم و مهندسی را در اینجا ببینید.

 

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi