مشاهده
17538 +

بچه‌ها معمولا به پرتاب راکت و موشک علاقه دارند.با آزمایش ساده موشکی و جالب شما کودک‌تان را به ناسا ببرید.یک سرگرمی علمی جالب با مواد ساده و کاملا در دسترس انجام دهید. چه نیاز دارید: نکته: بخاطر استفاده از آتش این فعالیت حتما باید همراه با نظارت بزرگتر انجام شود. روش انجام آزمایش ساده موشکی: ابتدا سر کیسه چای را قیچی کنید و محتوایات چایی داخل آنرا خارج کنید. کیسه وقتی به شکل یک استوانه تمییزی شد آنرا ایستاده در بشقاب قرار دهید.(این آزمایش در فضای بیرون انجامش زیاد عملی نیست، زیرا اگر کوچکترین نسیمی هم باشد استوانه ایستاده قرار نمی‌گیرد). قسمت هیجان انگیز آزمایش ساده موشکی اینجا است.بالای کیسه چای را با کبریت آتش بزنید.خیلی سریع بصورت کنترل شده کیسه چای شروع به سوختن می‌کند. وق...

بچه‌ها معمولا به پرتاب راکت و موشک علاقه دارند.با آزمایش ساده موشکی و جالب شما کودک‌تان را به ناسا ببرید.یک سرگرمی علمی جالب با مواد ساده و کاملا در دسترس انجام دهید.

چه نیاز دارید:

  • یک عدد کیسه چای
  • بشقاب
  • کبریت یا فندک

نکته: بخاطر استفاده از آتش این فعالیت حتما باید همراه با نظارت بزرگتر انجام شود.

روش انجام آزمایش ساده موشکی:

آزمایش-موشک برای کودک

  • ابتدا سر کیسه چای را قیچی کنید و محتوایات چایی داخل آنرا خارج کنید.
  • کیسه وقتی به شکل یک استوانه تمییزی شد آنرا ایستاده در بشقاب قرار دهید.(این آزمایش در فضای بیرون انجامش زیاد عملی نیست، زیرا اگر کوچکترین نسیمی هم باشد استوانه ایستاده قرار نمی‌گیرد).
  • قسمت هیجان انگیز آزمایش ساده موشکی اینجا است.بالای کیسه چای را با کبریت آتش بزنید.خیلی سریع بصورت کنترل شده کیسه چای شروع به سوختن می‌کند.

آزمایش-ساده-موشکی

  • وقتی کیسه چای سوخته شد، به آرامی سمت بالا به هوا می‌رود.اینجا هست که کیسه چای در هوا پرواز می‌کند و خیلی ساده خاموش می‌شود.زیبا بود درسته هیجان و شگفتی کودک‌تان بعد از انجام این آزمایش ساده موشکی دیدنی است.

چه اتفاقی افتاد:

آتش هوای گرم در لوله استوانه‌ای کیسه چای ایجاد می‌کند.هوای گرم بالا رفته و کیسه را به هوا می‌برد.انفجار، فشار از عوامل پرتاب کیسه به بالا است.

اساس کار بر پایه قانون نیوتن است “هر کنش واکنشی وجود دارد به مقدار مساوی در جهت مخالف آن”. در اینجا شما با آتشی که ایجاد کردید یک موتور سوخت ساخته‌اید.این موتور هوای گرم را در لوله کیسه چای ایجاد می‌کند و باعث پرتاب کیسه با بالا می‌شود.درست مثل زمانیکه شما بادکنکی را باد می‌کنید و آنرا رها می‌کنید.تا زمانیکه هوای داخل بادکنک خالی می‌شود، بادکنک به سمت بالا پرواز می‌کند.در حالت بادکنک آن چیزی که به بیرون پرتاب می‌شود مولکول‌های هوای درون بادکنک هستند و در آزمایش ساده موشکی سوخت باعث ایجاد نیروی پیشرونده و ایجاد فشار زیاد در زیر کیسه چای شده و این فشار بر روی نیروی جاذبه غلبه کرده و کیسه ما را به سمت بالا پرتاب می‌کند.درست شبیه حرکت موشک‌ها و موتورهای جت است.

8 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه