مشاهده
4534 +

علوم و مهندسی (آجرهای کاغذی ساختمانی) بیشتر کاردستی‌های کاغذی حول چیزهای کاغذی مورد علاقه هستند.اما در آزمایش علوم و مهندسی از کاغذ کاردستی به عنوان مواد ساختمانی می‌خواهیم استفاده کنیم.ساخت آجر‌های کاغذی یک فرصتی است تا در مورد علم مهندسی برای کودک‌تان توضیح دهید.ذهن کودک‌تان را با ساخت سازه و بنای کاغذی به چالش بکشید.شما با ابتدایی‌ترین ابزار کاغذ روشی برای تقویت مهارت استدلال و آنالیز و حل مسئله را برای کودک‌تان فراهم می‌کنید.در آزمایش علوم و مهندسی امروز شید شاد با کمک تا کردن کاغذ به شکل محکمی مثل مثلث شما می‌توانید یک بنای محکم کاغذی بسازید. چطور این بنا محکم است؟ آجرهای کاغذی را بسازید و با این آجرها یک بنای کاغذی درست کنید، تا امتحان نکرده‌اید، شما نتیجه را نمی‌توانید، حدس بزنید.پس...

علوم و مهندسی (آجرهای کاغذی ساختمانی)

بیشتر کاردستی‌های کاغذی حول چیزهای کاغذی مورد علاقه هستند.اما در آزمایش علوم و مهندسی از کاغذ کاردستی به عنوان مواد ساختمانی می‌خواهیم استفاده کنیم.ساخت آجر‌های کاغذی یک فرصتی است تا در مورد علم مهندسی برای کودک‌تان توضیح دهید.ذهن کودک‌تان را با ساخت سازه و بنای کاغذی به چالش بکشید.شما با ابتدایی‌ترین ابزار کاغذ روشی برای تقویت مهارت استدلال و آنالیز و حل مسئله را برای کودک‌تان فراهم می‌کنید.در آزمایش علوم و مهندسی امروز شید شاد با کمک تا کردن کاغذ به شکل محکمی مثل مثلث شما می‌توانید یک بنای محکم کاغذی بسازید.

چطور این بنا محکم است؟

آجرهای کاغذی را بسازید و با این آجرها یک بنای کاغذی درست کنید، تا امتحان نکرده‌اید، شما نتیجه را نمی‌توانید، حدس بزنید.پس حتما آزمایش علوم و مهندسی را با کودک‌تان امتحان کنید.

علمی-مهندسی-کودکانه


چه نیاز دارید:

  • کاغذ رنگی‌های محکم
  • قیچی یا کاتر
  • نوار چسب کاغذی

نکته:

  • در این تحقیق علمی ما آجرهای کاغذی در اندازه 3 سانتی متری برش زده‌ایم، برای داشتن آجرهای بزرگتر می‌توانید اندازه بیشتری را در نظر بگیرید.
  • مرحله 1 تا 4 یک بزرگتر، کودک را همراهی کند.
  • مرحله 5 به بعد را کودک‌تان به تنهایی می‌تواند انجام دهد.

روش آزمایش علمی مهندسی :

  • اول یک کاغذ را برداشته و بصورت عمودی، فواصل 3 سانتی متری و 6 سانتی متری را علامت بزنید.سپس بصورت عمودی در فاصله 9 سانتی متری بطور کامل، طول کاغذ را قیچی کنید.
  • همین مراحل را با رنگ‌های دیگر کاغذ رنگی تکرار کنید.
  • طول(درازای) کاغذهای علامت گذاری شده را در فواصل 3 سانتی از پهنا برش بزنید.(شما نوارهایی با طول 9 سانت و عرض 3 سانتی باید داشته باشید).
  • چند تا از کاغذ رنگی‌ها را هم بصورت نوارهایی با عرض 3 سانتی و طول 6 و یا 9 سانتی به عنوان تخته ببرید(نیاز به علامت گذاری نیست).

آزمایش-علمی-مهندسی

  • نوارهای 3 سانتی علامت گذاری شده را در نقاط علامت زده تا کنید.
  • لبه‌های باز را با نوار چسب بهم بچسبانید.یک مثلث درست شد.
  • تا کردن و بریدن را تا زمانیکه تعداد زیادی آجر(بلوک) درست شده، ادامه دهید.

آزمایش-مهندسی-کودک

  • تمام شد حالا زمان ساختن است.

کودک‌تان باید شروع به ساخت بنای ساختمانی با قرار دادن مثلث‌ها در کنار هم بطور متناوب و جا دادن یک مثلث وارونه بین مثلث‌های رو به بالا کند و یکی یا دو تا از تخته‌ها را بین فواصل هر لایه از مثلث‌ها قرار دهد. وقتی چند لایه کامل شد، می‌توانید نتیجه را ببینید و استحکام بنای کاغذی را با قرار دادن شیء بر روی آنها امتحان کنید.

آزمایش-بنای-کاغذی

در این تصاویر شما یکی از معروف‌ترین بناهای کاغذی بنام  کلیسای کاغذی در کوب و کلیسای مقوایی نیوزلند را می‌بینید که توسط “شیگرو بن” معمار معروف ژاپنی با کمک لوله‌های کاغذی ساخته شده است .او تعداد زیادی خانه‌های موقت، کلیسا، مدرسه و موزه‌های زیادی را با تکنیک استفاده از چهارچوب کاغذی ساخته است.

Cardboard_Cathedral  Takatori_Catholic_Church


بنای کاغذی:

شما با کودک‌تان می‌توانید بنا و سازه‌های متنوعی با این آجرهای کاغذی درست کنید.استفاده از کاغذ رنگی‌های رنگ وارنگ باعث جذابیت بیشتر شده و در این آزمایش علوم و مهندسی ساده کودک شما با اصول مهندسی پایه آشنا می‌شود.

با انتخاب اشیای مختلف برای امتحان استحکام بنا، سرگرمی شادی را کنار کودک‌تان داشته باشید.فقط به این نکته توجه داشته باشید که اشیایی که انتخاب می‌کنید باید به آسانی تعادل داشته باشند در غیر اینصورت بنای کاغذی شما ممکن است به سبب خارج شدن توازن در زیر فشار وزن بدون در نظر گرفتن همجنس سازی واژگون شود.


آزمایش-علمی-مهندسی-کودکانه

1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه