مشاهده
5971 +

بچه‌ها عاشق تجربه کردن مسائل علمی با مواد مختلف و درست کردن انواع معجون‌ها و قاطی کردن مواد با هم هستند.در آموزش فعالیت علمی امروز می‌خواهیم این تجربه را با کودک‌تان در حمام داشته باشید.کودک شما فیزیک را با جنبش و حرکت، شیمی را با مخلوط کردن و ترکیب مواد و ریاضی را با اندازه‌گیری و حجم یاد می‌گیرد.حال این آزمایش‌های ساده را در حمام امتحان کنید و نتیجه را ببینید که کودک‌تان چه مشتاق‌تر و علاقمند‌تر خواهد شد. چه نیاز دارید: 3 موضوع تحقیق در آزمایشگاه حمام: 1- ترکیب رنگها: در مورد تغییر رنگها وقتی 2 رنگ با هم مخلوط می‌شوند، با کودک‌تان صحبت کنید.مثلا یک لیوان آب که با رنگ خوراکی آبی پرکرده‌اید را چند قطره رنگ خوراکی زرد بریزید.تغییر رنگ به سبز برای کودک‌تان جالب خواهد بود. می‌توانید این پرسش ...

بچه‌ها عاشق تجربه کردن مسائل علمی با مواد مختلف و درست کردن انواع معجون‌ها و قاطی کردن مواد با هم هستند.در آموزش فعالیت علمی امروز می‌خواهیم این تجربه را با کودک‌تان در حمام داشته باشید.کودک شما فیزیک را با جنبش و حرکت، شیمی را با مخلوط کردن و ترکیب مواد و ریاضی را با اندازه‌گیری و حجم یاد می‌گیرد.حال این آزمایش‌های ساده را در حمام امتحان کنید و نتیجه را ببینید که کودک‌تان چه مشتاق‌تر و علاقمند‌تر خواهد شد.

چه نیاز دارید:

  • بطری پلاستیکی در دار
  • لیوان‌های پلاستیکی رنگی
  • قطره چکان
  • قاشق
  • فنجان اندازه‌گیری
  • رنگ خوراکی
  • ظرف در اندازه‌های مختلف

3 موضوع تحقیق در آزمایشگاه حمام:

1- ترکیب رنگها:

آزمایش-با-آب

در مورد تغییر رنگها وقتی 2 رنگ با هم مخلوط می‌شوند، با کودک‌تان صحبت کنید.مثلا یک لیوان آب که با رنگ خوراکی آبی پرکرده‌اید را چند قطره رنگ خوراکی زرد بریزید.تغییر رنگ به سبز برای کودک‌تان جالب خواهد بود.

می‌توانید این پرسش را داشته باشید که آیا رنگ آبی واقعا تغییر کرده است یا نه به نظر سبز می‌آید؟ این آزمایش را با ترکیب رنگ‌های دیگر ادامه دهید.

2- جابجایی و تراکم:

آزمایش-علمی

یک بطری را زیر دوش آب بگیرید و توضیح بدهید که چطور هوا از بطری خارج می‌شود و بر روی سطح می‌آید.حتی می‌توانید بطری را تا نصفه آب کنید در آنرا بسته و وارونه کنید.حباب‌های هوای بر روی سطح آب را نشان دهید.

این پرسش را داشته باشید که چرا همیشه هوا بالا قرار می‌گیرد؟

3- اندازه‌گیری و حجم:

در ظرف مندرجی مقداری آب بریزید و بعد این آب را در دو ظرف دیگر با گنجایش‌های متفاوت بریزید.حالا از کودک‌تان بخواهید به سطح آب دقت کند.آیا این‌ها شبیه هم هستند؟

این سوال و جواب‌ها بسیار دلنشین و دوست داشتنی هستند و گاهی شما پاسخ‌‌های خنده‌داری از کودک‌تان می‌شنوید.

1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه