مشاهده
31988 +

یکی از نقاشی های محبوب بچه‌ها نقاشی رنگ انگشتی است.اگر نگران این هستید که کودکتان رنگ را داخل دهانش بکند پس بهتر است رنگ انگشتی خانگی تهیه کنید تا هزینه صرفه جویی شود.

نقاشی رنگ انگشتی

یکی از نقاشی های محبوب بچه‌ها نقاشی رنگ انگشتی است. بر خلاف بزرگترها بچه‌ها مخصوصا کودکان نوپا عاشق کثیف کردن دست‌ هستند.هر چه کثیف‌تر و چسبنده تر بهتر است. نقاشی رنگ انگشتی یکی از بهترین راه‌ها برای شروع نقاشی کودکانی که هنوز به قدری بزرگ نیستند که قادر به دست گرفتن مداد و قلمو باشند، است.مهارت حرکتی ظریف و هماهنگی بین چشم و دست را یاد می‌گیرند.بطور غیر رسمی در مورد رنگ‌ها و ترکیب آنها یاد می‌گیرند .در نقاشی رنگ انگشتی آنچه بیشتر مورد توجه کودکان قرار می‌گیرند روند نقاشی تا خود نتیجه نقاشی است برای همین یکی از راه‌های تحریک خلاقیت و نوآوری در کودکان است. کودکان با پخش کردن رنگها بر روی کاغذ بدون استفاده از کلمات احساسات خود را می‌توانند بیان می‌کنند.در صورتیکه بچه‌ها در حال انجام کار هنری گروهی هستند خصوصا کودکان پیش دبستانی ایده نقاشی رنگ انگشتی یک فعالیت شاد و سرگرم کننده بوده و از همه مهمتر بخاطر کثیف کاری بچه‌ها عاشق آن هستند.

با وجود این همه فواید که نقاشی رنگ انگشتی دارد پس حتما امکان داشتن کار هنری را برای کودک‌تان فراهم کنید. فقط شاید اگر کودک‌تان کوچک باشد شما این نگرانی را داشته باشید که رنگ‌ها را داخل دهانش کند برای همین چه بهتر از اینکه در منزل خودتان این رنگ‌ها را تهیه کنید و خیالتان راحت باشد که دیگر ترکیبات شیمیایی مضر در آن وجود نداشته و هم نیازی به هزینه اضافی برای خرید رنگ تجاری نداشته باشید.خوبی این رنگ انگشتی خانگی این است که براحتی قابل شستشو است و با آب از روی کاشی یا سرامیک براحتی پاک می‌شود.شما می‌توانید از دستور رنگ انگشتی خانگی برای مدل‌های دیگر نقاشی نه تنها کودک نوپا بلکه بچه‌های بزرگتر هم استفاده کنند.

چه نیاز دارید:

  • ½ فنجان نشاسته ذرت
  • ¼ قاشق چایخوری نمک
  • ½ 1 قاشق غذاخوری شکر
  • 1 فنجان آب
  • رنگ خوراکی

طرز تهیه رنگ انگشتی خانگی:

  • نشاسته ذرت، نمک، شکر و آب را داخل قابلمه‌ای ریخته و بر روی شعله حرارت آهسته مدام هم بزنید.
  • مخلوط شروع به غلیظ شدن می‌کند وقتی تقریبا سفت شد قابلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود.
  • زمانیکه خنک شد مخلوط را در ظرفهای مختلف تقسیم کرده و هر ظرف چند قطره از رنگ‌های خوراکی متفاوت اضافه کنید.

نقاشی رنگ انگشتی را شروع کنید :

حالا زمان شروع نقاشی است کاغذ سفیدی در اختیار کودک‌تان گذاشته و اجازه دهید هر طور دوست دارد انگشتانش را داخل رنگها کرده و نقاشی خود را داشته باشد برای ایده بیشتر می‌توانید لینک نقاشی تمبرهای بدن را بخوانید.

در صورتیکه مایل بودید رنگ خوراکی خانگی استفاده کنید این آموزش را ببینید.

4 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه