مشاهده
13503 +

ترفند ریاضی یک بازی دیگر با اعداد دوستانتان را تحت تاثیر قرار بدهید و کمی هم تمرین جدول ضرب برای آنها خواهد بود. این آموزش ترفند ریاضی برای کودکانی که جدول ضرب 2 و 5 را می‌دانند کاربرد دارد. روش کار: از دوستانتان بخواهید یک عدد بین 1 تا 100 را انتخاب کنند ولی به شما نگویند.اگر در سن کوچکتری هستند از بین 1 تا 9 بخواهید عددی را انتخاب کنند ولی اگر مثلا بازی را با پدر یا مادرتان انجام می‌دهید همان بین 1 تا 100 عددی را انتخاب کنند. بخواهید عدد انتخاب شده را در 2 ضرب کنند. نتیجه را مجددا در 5 ضرب کنند. حالا بخواهید جواب بدست آمده را به شما بگویند. شما عدد صفر را از کنار عدد بدست آمده برداشته و عدد انتخابی بدست می‌آید. عدد انتخابی 5 :مثال  10=2*5       حالا صفر را ار کنار 50 برداریم ع...

ترفند ریاضی

یک بازی دیگر با اعداد دوستانتان را تحت تاثیر قرار بدهید و کمی هم تمرین جدول ضرب برای آنها خواهد بود.

این آموزش ترفند ریاضی برای کودکانی که جدول ضرب 2 و 5 را می‌دانند کاربرد دارد.

روش کار:

  • از دوستانتان بخواهید یک عدد بین 1 تا 100 را انتخاب کنند ولی به شما نگویند.اگر در سن کوچکتری هستند از بین 1 تا 9 بخواهید عددی را انتخاب کنند ولی اگر مثلا بازی را با پدر یا مادرتان انجام می‌دهید همان بین 1 تا 100 عددی را انتخاب کنند.
  • بخواهید عدد انتخاب شده را در 2 ضرب کنند.
  • نتیجه را مجددا در 5 ضرب کنند.
  • حالا بخواهید جواب بدست آمده را به شما بگویند.
  • شما عدد صفر را از کنار عدد بدست آمده برداشته و عدد انتخابی بدست می‌آید.

عدد انتخابی 5 :مثال 

10=2*5 

     حالا صفر را ار کنار 50 برداریم عدد 5 (عدد انتخابی بدست می‌آید). <—-     50=5*10

چطور این ترفند ریاضی کار می‌کند؟

شما در واقع خواسته‌اید که عدد انتخابی را 10 برابر کنند.مثل این می‌ماند که شما فقط یک صفر به انتهای عدد اضافه کرده اید. اما در 2 مرحله این عملیات انجام می‌شود (در 2 ضرب شده و بعد در 5 ضرب می‌شود). دوستان شما ممکن است حدس بزنند که شما قدرت فکر خوانی دارید یا اینکه در تقسیم خیلی قوی هستید.البته در نهایت متوجه می‌شوند که این جادو و ترفند ریاضی است نه جادوی شما.

6 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه