مشاهده
4324 +

هنر دیدگانی موضوع ترفند امروز یک نقاشی سه بعدی هست.در این آموزش شما به کمک هنر دیدگانی یک تصویری را کشیده و بعد آنرا به دوستانتان نشان داده و ادعا می‌کنید با قدرت جادویی که در نقاشی ایجاد کرده‌اید تصویر سه بعدی شده است. قبل از شروع آموزش این حقه، اجازه بدهید شما را با یک مدل از نقاشی بنام آپ آرت (OP Art)  یا همان هنر دیدگانی آشنا کنیم; هنر دیدگانی یک شکل ریاضی از هنر انتزاعی است که با کمک تکرار شکلهای ساده و رنگها یک تصویر ارتعاشی، گیجی پس زمینه و پیش زمینه اغراق آمیزی عمق تصویر و دیگر جلوه‌های بصری را ایجاد می‌کند.  در یک معنا کل نقاشی برپایه حقه ادراک بصری استوار است.این سبک از نقاشی با کمک تحریک شبکیه و خطای دید یک تصویر متحرکی را نمایش می‌دهد که ممکن است بیننده تصور کند تصویر روشن یا ...

هنر دیدگانی

موضوع ترفند امروز یک نقاشی سه بعدی هست.در این آموزش شما به کمک هنر دیدگانی یک تصویری را کشیده و بعد آنرا به دوستانتان نشان داده و ادعا می‌کنید با قدرت جادویی که در نقاشی ایجاد کرده‌اید تصویر سه بعدی شده است.

قبل از شروع آموزش این حقه، اجازه بدهید شما را با یک مدل از نقاشی بنام آپ آرت (OP Art)  یا همان هنر دیدگانی آشنا کنیم; هنر دیدگانی یک شکل ریاضی از هنر انتزاعی است که با کمک تکرار شکلهای ساده و رنگها یک تصویر ارتعاشی، گیجی پس زمینه و پیش زمینه اغراق آمیزی عمق تصویر و دیگر جلوه‌های بصری را ایجاد می‌کند.

 در یک معنا کل نقاشی برپایه حقه ادراک بصری استوار است.این سبک از نقاشی با کمک تحریک شبکیه و خطای دید یک تصویر متحرکی را نمایش می‌دهد که ممکن است بیننده تصور کند تصویر روشن یا خاموش می‌شود، می‌چرخد، می‌لرزد، تکان می‌خورد و یا جهش دارد.با دستکاری پرسپکتسو و ترکیب رنگها برای ایجاد حالت سایه و روشن و غیره همه باعث ایجاد توهمی از فضای سه بعدی می‌شود.

خیلی از افراد عاشق تماشای تصاویری هستند که وهم و خیال در ذهن آنها ایجاد می‌کند و خیلی وقتها بسیاری از شعبده بازها از همین توهم‌ها برای نمایش ترفند‌هایشان استفاده می‌کنند.

انجام این ترفند هنر دیدگانی که ترکیبی از علم و هنر است به درک بهتر از نمایش شگفتیهای توهم دیدگانی در کودکان کمک می‌کند.

چه نیاز دارید:

  • کاغذ( کاغذ کلفت مثل کاغذ مقوایی استفاده کنید)
  • خط کش
  • مداد
  • ماژیک (2 رنگ مختلف)

روش انجام کار:

  • با کمک پرگار یا یک شیء گرد سه دایره بر روی کاغذ بکشید هر سایزی و هر جایی از کاغذ می‌توانید دایره‌ها را بکشید.
  • با کمک مداد و خط کش یک شبکه از خطوط بر روی سطح کاغذ بکشید (به جز داخل دایره‌ها)

هنر-دیدگاهی

  • شبکه‌هایی از خطوط در هر دایره بکشید.با رسم یک خط راست در وسط پایین دایره شروع کنید و بعد همانطور که خط‌ها را بسمت کنار دایره رسم می‌کنید، آنها را منحنی بکشید.به این صورت شما یک توهمی از یک دایره سه بعدی خواهید داشت.
  • جهت این شبکه‌ها می‌توانند به هر سمتی باشند، در این تصویر دو دایره در جهت راست، همانطور که با پیش زمینه مقایسه شده‌اند، هستند و یک دایره دیگر در جهت مورب است.
  • حالا با رنگ‌آمیزی ادامه بدهید.می‌توانید از رنگ سیاه و سفید هم برای جلوه دار شدن استفاده کنید در اینجا ما از ترکیب قرمز و آبی استفاده کرده‌ایم.

opart

[gap height=”14″]

optical-art

  • مرحله آخر ایجاد حالت سایه است، فقط کافی است مداد را برداشته و با لبه نوک مداد حالت سایه اطراف دایره‌ها ایجاد کنید.این لک‌های مداد همان ترفند و حقه کار را نشان می‌دهد.

op-art

1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه