مشاهده
3660 +

کودکان متفاوت سبکهای متفاوتی برای یادگیری دارند.در این مقاله 10 روش مختلف یادگیری کودکان پرداخته شده و شما باید سعی کنید بفهمید کودک‌ شما در کدامیک از این حالتها قرار دارد.

سبک یادگیری

کودکان را به روش‌های خودشان آموزش بدهید.

کودکان متفاوت سبکهای متفاوتی برای یادگیری دارند.در این مقاله 10 روش مختلف یادگیری کودکان پرداخته شده و شما باید سعی کنید بفهمید کودک‌ شما در کدامیک از این حالتها قرار دارد.

یادگیری-گروهی

یادگیرنده‌های میان فردی

یادگیرنده‌های میان فردی از کار کردن با بقیه لذت می‌برند.فرصتی برای پروژه‌های گروهی فراهم کنید.اجازه بدهید در مورد موضوع اصلی درس با یک دوست بحث کنند.سبک-یادگیری

یادگیرنده‌های ادراکی

کودکانی که خلاصه موضوعات و تصورات بهتر تاثیر بر آنها دارد را یادگیرنده ادراکی می‌گویند.این قبیل کودکان را به پرسیدن سوال‌ها با صدای بلند تشویق کنید و به آنها فرصتی بدهید تا استدلال و دلیل با منطق داشته باشند.

یادگیری-کلامی

یادگیرنده‌های کلامی

بعضی از کودکان اطلاعات جدید را با زبان و کلام بهتر یاد می‌گیرند.دستورالعمل‌های زبانی بدهید.معانی از عنوانهای بصری و تصاویر را با صدای بلند بگویید.دانش آموزان را تشویق کنید تا فکر کنند و با صدای بلند دلیل بیاورند.واژه‌های فرهنگ لغات جدید را از بر بخوانند و اطلاعات مهم را بنویسید و بازنویسی کنند.

یادگیری-کودک

یادگیرنده‌های پافشار بر عقیده‌ خودشان

کودکانی که بواسطه پافشاری بر عقایدشان بهتر یاد می‌گیرند اینها اطلاعات را با احساسات خود درک می‌کنند، این کودکان همچنین بوسیله دیدن عکسها و تصاویر می‌توانند یادگیری داشته باشند.از آنها بخواهید ایده اصلی از درس را طراحی یا نقاشی کند و یک ارتباط بین تجربه شخصی خود و حس‌هایی از مبحث برقرار کند.

 

یادگیری-تجسمی

یادگیرنده‌های فضایی

بقیه کودکان اطلاعات جدید را بوسیله تصویر سازی و قابلیتهای فضایی بهتر می‌توانند یاد بگیرند.از نمایش هندسی، نقشه‌ها و مدلهای ساخته شده برای آموزش استفاده کنید.در یادگیری فرایندهای چند مرحله‌ای نمودارها و چارت‌ها را داشته باشید.

یادگیری-منطقی

یادگیرنده‌های ریاضیات منطقی

بعضی از کودکان بوسیله استفاده از منطق و ثابت کردن برای تایید آموزش‌ها بهتر یادگیری دارند.این کودکان از حل مسائل در ریاضی و علوم لذت می‌برند.آنها را به انجام آزمایشهای علمی جهت ایده گرفتن و الهام بخشیدن بیشتر، ترغیب کنید.بیدرنگ با فلش کارتهای ریاضی آنها را به وجد آورید.

یادگیری-موسیقیایی

یادگیرنده‌های موسیقیایی

بعضی از بچه‌ها دوست دارند از موسیقی و صداها برای کمک به یادگیری بهتر استفاده کنند.برای بخاطر سپردن اطلاعات جدید، آواز خواندن اشعار و آهنگ‌های آموزشی برای این دسته از کودکان مفید خواهد بود.وقتی در حال انجام تکالیف مدرسه هستند به آرامی یک موسیقی کلاسیک را پخش کنید.یادگیری-فعال

یادگیرنده‌های بدنی فعال

سایر کودکان با انجام دادن، بهتر یاد می‌گیرند.به فعالیتهای دستی بطور فعالانه مشتاق هستند آنها را به استفاده از بدن برای فهم اطلاعات جدید تشویق کنید.برای درک مفهوم “زبر” کاغذ شنی را در اختیارشان گذاشته تا آن را لمس کنند و برای درک مفهوم نرم و صاف هم “پارچه ابریشم” را بخواهید لمس کنند.

یادگیری

یاد گیرنده گام به گام(تدریجی)

بعضی از بچه‌ها وقتی اطلاعات به بخش‌های کوچکتری گروه‌بندی شود بهتر یادگیری دارند.قبل از شروع یک فعالیت یا حل مسئله ریاضی بطور شفاهی  توضیحی از یک سری از مراحل داشته باشید.یادگیری-و-آموزش-کودکان-

یادگیرنده‌های طبیعت گرا

این یادگیرنده‌ها از وقت گذراندن با طبیعت و حیوانات وحشی لذت می‌برند.بهمراه کودک‌تان در پارک محله قدم بزنید و بگذارید حشرات، گیاهان و حیوانات را بشناسد.صدفها ، گیاهان سبزی و گلها را جمع آوری کنید و از باغهای گیاه شناسی، باغ وحش و پارکهای ملی دیدن کنید.ایده هایی از بازی با طبیعت ببینید

 

2 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه