مشاهده
4075 +

یک ماهیتابه را از آب پر کنید و 5 تا خلال دندان را بشکل یک پنج ضلعی بر روی آب بچینید.حالا خلال دندان جادویی را در مرکز پنج ضلعی شناور کنید، خواهید دید که پنج ضلعی شکسته شده و هر کدام از خلال دندانها به یکسو می‌روند. ممکن است دوستانتان بگویند که این شعبده بازی نیست پس دوباره 5 خلال دندان را بشکل پنج ضلعی بچینید و خلال دندان جادویی را دست یکی از داوطلبین داده و بخواهید همین کار را تکرار کنند.او خلال دندان را وسط پنج ضلعی گذاشته ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد زیرا این ترفند علمی یک شعبده بازی است. مواد مورد نیاز: روش کار: کارهایی که قبل از شروع طرح دستی باید انجام بدهید: یکی از خلال دندان‌ها را در مایع صابون غوطه ور کنید و آنرا به کناری بگذارید. حتما باید ماهیتابه تمیز باشد آنرا خوب بشورید و پر ...

یک ماهیتابه را از آب پر کنید و 5 تا خلال دندان را بشکل یک پنج ضلعی بر روی آب بچینید.حالا خلال دندان جادویی را در مرکز پنج ضلعی شناور کنید، خواهید دید که پنج ضلعی شکسته شده و هر کدام از خلال دندانها به یکسو می‌روند.

ممکن است دوستانتان بگویند که این شعبده بازی نیست پس دوباره 5 خلال دندان را بشکل پنج ضلعی بچینید و خلال دندان جادویی را دست یکی از داوطلبین داده و بخواهید همین کار را تکرار کنند.او خلال دندان را وسط پنج ضلعی گذاشته ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد زیرا این ترفند علمی یک شعبده بازی است.

مواد مورد نیاز:

  • ماهیتابه حلبی(بشقاب غذای چینی بهتر است)
  • آب
  • 6 عدد خلال دندان چوبی مسطح
  • ماده جادویی: صابون مایع ظرف شویی

روش کار:

کارهایی که قبل از شروع طرح دستی باید انجام بدهید:

  1. یکی از خلال دندان‌ها را در مایع صابون غوطه ور کنید و آنرا به کناری بگذارید.
  2. حتما باید ماهیتابه تمیز باشد آنرا خوب بشورید و پر از آب کنید.

شروع شعبده بازی:

  1. دوستانتان را جمع کنید و پنج تا از خلال دندانهای بدون صابون را بشکل پنج ضلعی در آورید.نوک خلال دندانها باید بر روی هم قرار بگیرند تا شکل پنج ضلعی ثابت بماند.برای اولین بار کمی شاید نیاز به مهارت داشته باشد برای همین قبلا در منزل چندین بار تمرین کنید تا براحتی بتوانید خلال دندانها را بشکل پنج ضلعی بچینید.
  2. حالا برای دوستانتان توضیح دهید که شما خلال دندانها را بشکل پنج ضلعی چیده‌اید و با قدرت جادویی که دارید خلال دندان ششم را طلسم کرده و این پنج ضلعی را منهدم می‌کنید.
  3. خلال دندانی که قبلا داخل صابون ظرف شویی گذاشته بودید را برداشته دستتان را بر روی خلال دندان تکان دهید و ورد جادویی زمزمه کنید، چشمانتان را بسته و وانمود کنید که در حال جادو کردن خلال دندان هستید.
  4. حالا خلال دندان جادویی را در مرکز پنج ضلعی قرار دهید(سعی کنید حتما خلال دندان صابونی درست در وسط پنج ضلعی شناور شود) پنج خلال دندان هر کدام به سویی می‌روند.
  5. اگر دوستانتان حقه شما را قبول نداشتند دوباره خلال دندانها را بشکل پنج ضلعی چیده و خلال دندان جادویی را داده و بخواهید امتحان کنند ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
  6. اگر هم دوستانتان از شما خواستند دوباره اینکار را انجام بدهید، بگویید این طرح دستی تمام انرژی شما را گرفته است و برای انجام مجدد نیاز به کمی استراحت دارید (زیرا این حقه فقط یکبار عمل می‌کند)

علت:

در طول تاریخ علم خیلی از سحر و جادوها، با لغات احمقانه‌ای مخفی شده است.همه داستان مربوط به  آب است.(آب از ذرات ریزی بنام مولکول تشکیل شده است)مولکولهای آب یکدیگر را ربوده و بهم میچسبند(بخاطر همین وقتی مقداری آب بر روی زمین یا شیشه بریزد آنها بصورت یک قطره کوچک بهم چسبیده‌اند)سطح آب یک لایه از مولکولهای چسبیده بهم دارد که کشش سطحی آب نامیده می‌شود.خلال دندانها مسطح و تمیز بوده و بر روی این لایه شناور باقی می‌ماند.

کشش سطحی آب

آیا بخاطر دارید که ما خلال دندان ششم را داخل ظرف مایع صابون قرار دادیم؟حقه این حقه همین است.مولکولهای صابون باعث شکستن کشش سطحی آب می‌شوند.این اثر بصورت یک حلقه گسترده پخش می‌شود(مثل موج در آب وقتی سنگی در رودخانه پرتاب می‌شود)خاصیت کشش سطحی آب خلال دندانها را کنار هم نگه می‌دارد.

کشش سطحی آب

به محض اینکه صابون به آب اضافه می‌شود کشش سطحی بر نخواهد گشت به همین علت است که اگر دوباره این ترفند را بخواهید تکرار کنید دیگر امکان ندارد.فقط برای دفعه اول قابل اجرا بوده و شما باید مجددا ظرف را شسته و تمیز کنید و از خلال دندانهای جدید برای انجام مجدد استفاده کنید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi