مشاهده
7999 +

یک روش آموزشی با کمک لگو بازی که شما والدین در زمینه افزایش مهارت فکر کردن و تصمیم گیری کودکان می‌توانید داشته باشید، پیروی از الگوها و الگویابی است.

دفترچه لگوسازی

مهارت فکر کردن و حل مسئله یکی از اصلی‌ترین آموزشهایی است که باید با کودکانمان کار کنیم، زیرا کنار آمدن با مشکلات و تصمیم گیری‌هایی که در آینده در برخورد با مسائل مختلف خواهند داشت و مسیر زندگیشان را تعیین می‌کند، بستگی به توانایی کسب مهارت فکر کردن دارد و یکی از روش‌های آموزشی که شما والدین در این زمینه می‌توانید داشته باشید، پیروی از الگوها و الگویابی است.

اگر کودک شما به لگو سازی علاقه دارد پس حتما این فعالیت آموزشی ” دفترچه لگوسازی” هم خوشش خواهد آمد.بچه‌ها عاشق ساختنی‌هایی هستند که خودشان انجام می‌دهند و هدف شید شاد هم خوشحال کردن کودکان همراه با پروش خلاقیت آنها است. چه بهتر از اینکه ایده‌های جدیدی برای سرگرم کردن کودکان با مواد و وسایل در دسترس و آسان داشته باشیم.اگر شما هم در منزلتان جعبه لگوسازی دارید پیشنهاد می کنیم این آموزش الگویابی را حتما دنبال کنید و خواهید دید، کودک‌تان تا مدتی به تنهایی مشغول خواهد بود.

مواد مورد نیاز:

  • جعبه لگو
  • کارت مقوایی
  • دوربین(اختیاری)
  • پرینتر(اختیاری)

روش آموزش الگویابی :

ساخت دفترچه لگوسازیآموزش-با-لگو

  • کودک‌‌تان شکل‌های متنوعی با رنگها و سایزهای مختلف لگو ساخته است، پس دوربین را برداشته و یک عکس از زاویه نزدیک از آنها بگیرید.

بازی-خلاقانه

  • هر عکس را بر روی کارت پرینت رنگی بگیرید.(بهتر است اندازه پرینت شما با اندازه سایز واقعی لگوها یکی باشد)

آموزش-ریاضی

  • حالا لگوها را در اختیار کودک‌تان قرار بدهید و بخواهید از روی شکل الگوها، شروع به ساختن لگوها کند.

اگر شما پرینتر در دسترس نداشتید، می‌توانید الگوهای متنوعی را بر روی کاغذ نقاشی کنید مثلا ABACABAC,ABCABC,ABAB …

هدف از این فعالیت افزایش مهارت شناسایی الگوها و تقویت دقت چشمی،مشاهدات و پیروی از دستورالعملها است.یک فرصتی برای آموزش هندسه، پرورش مهارت حل مسئله است.

برای بچه‌های بزرگتر هم می‌توانید الگوهای پیچیده‌تری داشته باشید و یا الگوی شکل بیرونی را تهیه کرده و کودک‌تان به کمک مهارت حل مسئله و با فکر کردن آنرا کامل کند.

در اینجا می‌توانید آموزشهای دیگری هم با لگو ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi