مشاهده
27014 +

نقاشی خلاقانه باعث تقویت خلاقیت و شناخت بهتر کودکان از دنیای اطرافشان می‌شود.بکار بردن مواد و خلاقیت در استفاده از مواد جدید در فعالیتهای هنری قوه تخیل کودک را پرورش می‌دهد.ما همیشه به دنبال سرگرمی‌های جدید و آموزنده برای کودکان هستیم. ایده نقاشی پف دار امروز با مواد ساده‌ای که در هر آشپزخانه‌ای موجود است، بهمراه مایکروویو آماده می‌شود.بسیار ساده بوده و کثیف کاری زیادی ندارد.برای دانشمند هنرمند کوچک شما که به فعالیتهای جدید و کشف ایده‌های نو علاقه دارد یک سرگرمی آموزنده و خلاقانه شاد است. مواد مورد نیاز: روش نقاشی پف دار : مقدار آرد، بیکینگ پودر، نمک را در کاسه‌ای با هم مخلوط می‌کنیم.آب را به اندازه‌ای که مایع غلیظی بدست آید که بتوان با آن نقاشی کرد و پخش نشود، اضافه می‌کن...

نقاشی خلاقانه باعث تقویت خلاقیت و شناخت بهتر کودکان از دنیای اطرافشان می‌شود.بکار بردن مواد و خلاقیت در استفاده از مواد جدید در فعالیتهای هنری قوه تخیل کودک را پرورش می‌دهد.ما همیشه به دنبال سرگرمی‌های جدید و آموزنده برای کودکان هستیم. ایده نقاشی پف دار امروز با مواد ساده‌ای که در هر آشپزخانه‌ای موجود است، بهمراه مایکروویو آماده می‌شود.بسیار ساده بوده و کثیف کاری زیادی ندارد.برای دانشمند هنرمند کوچک شما که به فعالیتهای جدید و کشف ایده‌های نو علاقه دارد یک سرگرمی آموزنده و خلاقانه شاد است.

ایده-نقاشی برای کودکان

مواد مورد نیاز:

  • یک فنجان آرد
  • 3 قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • 1 قاشق چای خوری نمک
  • مقداری آب
  • رنگ‌های خوراکی یا  آبرنگ مایع
  • کاغذ

روش نقاشی پف دار :

  • مقدار آرد، بیکینگ پودر، نمک را در کاسه‌ای با هم مخلوط می‌کنیم.آب را به اندازه‌ای که مایع غلیظی بدست آید که بتوان با آن نقاشی کرد و پخش نشود، اضافه می‌کنیم.
  • خمیر مایع بدست آمده را در 4 کاسه جداگانه تقسیم کنید و هر کاسه یک رنگ خوراکی اضافه و مخلوط کنید.

نقاشی-خلاقانه خلاقیت-نقاشی

  • همه چیز آماده است تا کودک‌تان مشغول نقاشی شود.یک مقوای نازک یا کاغذ در اختیارش بگذارید.با استفاده از قلم مو و یا گوش پاکن از مایع خمیری برداشته و طرح و نقاشی دلخواه‌اش را بر روی کاغذ بکشد.می‌توانید برای راحتی بیشتر رنگها را در کیسه‌های در بسته و یا ظرف‌های جا سسی بریزید و مثل قیف با فشار دادن نقاشی کند.
  • حالا به قسمت هیجان انگیز نقاشی پفی رسیدیم.کاغذ نقاشی را در بالاترین درجه مایکروویو برای حدود 30 ثانیه قرار داده و تماشا کنید چطور نقاشی پف کرده و حجم دار می‌شود.این زمان تقریبی است و اگر خیلی زیاد در مایکروویو بماند ممکن است کاغذ شروع به سوختن کند و اگر زمان کوتاه باشد پف نخواهد داشت.
  • زمانیکه پف کرد کار را از مایکروویو خارج کنید وقتی کاملا خنک شد، نقاشی سفت و پفی باقی خواهد ماند.

ایده نقاشی پفی ترکیبی از هنر و علم است و تجربه جالبی برای کودک‌تان خواهد بود یک فرصتی است تا در مورد ورآمدن مواد و روشی که در پخت نان و شیرینی‌ها برای تولید دی اکسید کربن و حجم دار شدن استفاده می‌شود، توضیح دهید و اینکه چه عاملی باعث پف دار شدن کیک می‌شود.

بیکینگ پودر عامل ور آمدن است. بعنوان بی کربنات سدیم شیمیایی شناخته شده است.وقتی بیکینگ پودر با آب مخلوط می‌شود گاز دی اکسید کربن آزاد می‌کند و همینطور اضافه کردن نمک اضافی باعث ایجاد عکس‌العمل شیمیایی با بیکینگ پودر شده و دی اکسید کربن بیشتری آزاد می‌شود و شما یک نقاشی پف داری دارید.خود گرم کردن آب در مایکروویو هم باعث می‌شود بیکینگ پودر مقدار کمی co2  آزاد کند و در این مرحله هم پف بیشتری خواهیم داشت.

نقاشی-پفی        نقاشی-پف-دار

آموزش-نقاشی-خلاقیت      نقاشی-کودکان

10 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه