مشاهده
13727 +

آموزش صدای حروف الفبا یک ایده بازی خلاقانه با کمترین امکانات برای اینکه بتوانید سر کودک‌تان را گرم نگه داشته و در کنارش آموزش صدای حروف الفبا هم داشته باشید. در یک روز بارانی در خانه مانده‌اید و یا در اتاق انتظار مطب دکتر نشسته‌اید و دنبال روشی برای سرگرم کردن کودک‌تان هستید.پس ایده این بازی سرگرم کننده را امتحان کنید یا حتی می‌توانید از مجله‌های مطب دکتر برای ادامه بازی استفاده کنید. چه نیاز دارید: روش انجام بازی آموزش صدای حروف الفبا : یک حرفی را انتخاب کنید که کودک‌تان با تلفظ صدای آن آشنا است.بعنوان مثال حرف "پ". اسم حرف را اعلان کنید و از کودک‌تان بخواهید تا هر شیء که در اتاق است و با این حرف شروع می‌شود را پیدا کند.ممکن است کودک شما به اطراف دویده و به پنجره، پتو، پرده اشاره کن...

آموزش صدای حروف الفبا

یک ایده بازی خلاقانه با کمترین امکانات برای اینکه بتوانید سر کودک‌تان را گرم نگه داشته و در کنارش آموزش صدای حروف الفبا هم داشته باشید.

در یک روز بارانی در خانه مانده‌اید و یا در اتاق انتظار مطب دکتر نشسته‌اید و دنبال روشی برای سرگرم کردن کودک‌تان هستید.پس ایده این بازی سرگرم کننده را امتحان کنید یا حتی می‌توانید از مجله‌های مطب دکتر برای ادامه بازی استفاده کنید.

چه نیاز دارید:

  • کاغذ
  • مداد
  • مجله قدیمی

روش انجام بازی آموزش صدای حروف الفبا :

  • یک حرفی را انتخاب کنید که کودک‌تان با تلفظ صدای آن آشنا است.بعنوان مثال حرف “پ”.
  • اسم حرف را اعلان کنید و از کودک‌تان بخواهید تا هر شیء که در اتاق است و با این حرف شروع می‌شود را پیدا کند.ممکن است کودک شما به اطراف دویده و به پنجره، پتو، پرده اشاره کند.همینطور که او اشیاء را پیدا می‌کند شما در جواب بگویید بله! “پ” برای “پنجره” است.
  • یک لیست از اشیایی که با “پ” شروع می‌شوند و کودک‌تان اشاره کرده، تهیه کنید.و وقتی که جستجوی او برای پیدا کردن تمام شد لیست را برایش بخوانید و تلاش و موفقیتش را در پیدا کردن تعداد زیادی اشیاء که با حرف “پ” شروع می‌شود، تحسین کنید.
  • حالا نگاهی به مجله کرده بخواهید از بین عکس‌های داخل مجله هم موردهایی را به لیست اضافه کند.مثلا ممکن است عکس پنگوئن یا پسته باشد.
  • همین مراحل را با حروف دیگر تکرار کنید.

لیست لغات جمع آوری شده را نگه دارید یا بر روی دیوار بچسبانید تا دورهای بعد هم باز آنها را با کودک‌تان مرور کنید.

نمونه های بیشتری از آموزش حروف الفبای فارسی ببینید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi