مشاهده
2362 +

از بین بردن بی میلی به تمرین موسیقی در ابتدا مطمئن شوید، آلت موسیقی کودکتان را درست انتخاب کرده‌اید و کودکتان علاقه دارد: ازلحاظ فیزیکی یا با ذات کودکتان مناسب می‌باشد. بعنوان مثال کودکی با بازوهای کوتاه مناسب سازی مثل ویولون سل نمی‌باشد. یا اگر صدای ویولون به نظرش، گوش خراش است، پس ویولون انتخاب مناسبی نخواهد بود. الهام بخشیدن: با شرکت در کنسرت‌های حرفه ای اجازه بدهید فرزندتان، ساز انتخابی را ببیند و صدایش را با اجرای زیبا بشنود. موسیقی که دوست دارند اجرا کنند را تهیه کنید.: وقتی بچه ها به سن 10 سال یا بزرگتر می‌رسند سعی می‌کنند سبک موسیقیایی را با عوامل تاثیرگذاری مثل تلویزیون یا ماهواره گسترش دهند. حتی به سمت دوستانی جذب می شوند ، آنها هم همین علاقه را دارند.یک راه تشویق نوجوانها ...

از بین بردن بی میلی به تمرین موسیقی

  • در ابتدا مطمئن شوید، آلت موسیقی کودکتان را درست انتخاب کرده‌اید و کودکتان علاقه دارد: ازلحاظ فیزیکی یا با ذات کودکتان مناسب می‌باشد. بعنوان مثال کودکی با بازوهای کوتاه مناسب سازی مثل ویولون سل نمی‌باشد. یا اگر صدای ویولون به نظرش، گوش خراش است، پس ویولون انتخاب مناسبی نخواهد بود.
  • الهام بخشیدن: با شرکت در کنسرت‌های حرفه ای اجازه بدهید فرزندتان، ساز انتخابی را ببیند و صدایش را با اجرای زیبا بشنود.
  • موسیقی که دوست دارند اجرا کنند را تهیه کنید.: وقتی بچه ها به سن 10 سال یا بزرگتر می‌رسند سعی می‌کنند سبک موسیقیایی را با عوامل تاثیرگذاری مثل تلویزیون یا ماهواره گسترش دهند. حتی به سمت دوستانی جذب می شوند ، آنها هم همین علاقه را دارند.یک راه تشویق نوجوانها به موسیقی ، اجرای یکی از آهنگهای آشنا بعنوان برنامه روتین هفتگی است.از معلم موسیقی بخواهیم تا آهنگ مورد علاقه‌شان را در سطح کلاسی که می‌باشند تنظیم نماید.
  • تکنوازی: اگر فرزندتان علاقه به خودنمایی دارد ، حتما یک تکه تکنوازی ، جزء برنامه اجرایش باشد.
  • اگر خجالتی است تمرین خصوصی داشته باشد: ممکن است سرکلاس جلوی دوستانش تمرین سخت باشد ، پس از مربی‌اش بخواهید تا در اتاق خصوصی تمرین موسیقی کند.
  • مربی را تغییر دهید: با تغییر سبک تدریس و ارتباط جدید ممکن است بی‌میلی به ادامه آموزش موسیقی از بین برود بهرصورت این هم روشی می‌‌باشد ، که شاید جواب بدهد.
  • هرگز تسلیم نشوید :برای مثال یک شاگرد پیانو بود که به وضوح استعداد فراوانی در پیانو داشت. ولی از سن 6 تا 10 سالگی به سختی تمرین موسیقی می‌کرد و هیچ توجهی ،به مربی موسیقی و خواسته والدینش نداشت .فقط نکته اش این بود که ، به پیانو و پیشرفت علاقه داشت تا اینکه در نوجوانی دوباره به سمت پیانو برگشت و با یک جرقه بشکل دیوانه وار شروع به تمرین کرد و الان یکی از موفق ترینها است.

در انتها به این نکته باید توجه کرد که میل و استعداد کودک بسیار مهم است و به زور و با ناراحتی هیچ وقت به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید پس هیچ وقت اجازه ندهیم زمان تمرین موسیقی تبدیل به کابوسی برای فرزندانمان شود و اثر معکوس داشته باشد .

برای اینکه بدانید چگونه یک نمرین موسیقی مفید داشته باشیم  بر روی این لینک کلیک کنید.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi