مشاهده
3663 +

بازی الگوها این بازی تقویت حافظه و رشد مهارتهای حرکتی کودک کمک می‌کند و نه تنها بازی و سرگرمی شاد برای جشن تولدها و میهمانی‌ها است در کنارش کودک شما آموزش غنی از مهارتهای جدید را در کنار دوستانش خواهد داشت.این بازی برای گروه 3 تا 4 نفری مناسب است ولی گروه‌های بزرگ‌تر هم می‌توانند بازی کنند. چه نیاز دارید: روش انجام بازی: بشکل دایره وار مستقر بشوید.در ابتدا برای بچه‌ها تعریفی از الگو داشته باشید-چیزی که بارها و بارها اتفاق می‌افتد.و بعد بازی را توضیح دهید اینکه یک بازی حافظه با تقلید الگوها می‌خواهید انجام بدهید. اول شما شروع کنید.یک حرکت و یا صدایی را انتخاب کنید.مثلا بر روی زانوهایتان 2 بار ضربه بزنید .حالا نفر بعدی که نوبتش است همانطور که شما انجام دادید باید 2 بار بر روی زانوها ضرب...

بازی الگوها

این بازی تقویت حافظه و رشد مهارتهای حرکتی کودک کمک می‌کند و نه تنها بازی و سرگرمی شاد برای جشن تولدها و میهمانی‌ها است در کنارش کودک شما آموزش غنی از مهارتهای جدید را در کنار دوستانش خواهد داشت.این بازی برای گروه 3 تا 4 نفری مناسب است ولی گروه‌های بزرگ‌تر هم می‌توانند بازی کنند.

چه نیاز دارید:

  • هیچی به جز یک گروه بچه‌های فعال

روش انجام بازی:

  • بشکل دایره وار مستقر بشوید.در ابتدا برای بچه‌ها تعریفی از الگو داشته باشید-چیزی که بارها و بارها اتفاق می‌افتد.و بعد بازی را توضیح دهید اینکه یک بازی حافظه با تقلید الگوها می‌خواهید انجام بدهید.
  • اول شما شروع کنید.یک حرکت و یا صدایی را انتخاب کنید.مثلا بر روی زانوهایتان 2 بار ضربه بزنید .حالا نفر بعدی که نوبتش است همانطور که شما انجام دادید باید 2 بار بر روی زانوها ضربه بزند و همینطور یک حرکت بامزه‌ای هم از خودش داشته باشد.مثلا صدای قدقد مرغ در آوردن پس نفر دوم الگویی که باید انجام بدهد این است که 2 بار بر روی زانو ضربه بزند و صدای قدقد در بیاورد و غیره…
  • نفر سوم هم همین الگو را ادامه داده و حرکت خودش را هم در انتها اضافه کند.همه در دایره بازی از همین اصل پیروی کرده و یک حرکت با مزه یا صدای خنده داری انتخاب می‌کنند و حرکات نفر قبلی را هم بخاطر باید داشته باشند.
  • دورهای بعدی بازی می‌توانید کمی الگوها را سخت‌تر کنید و حرکات با مزه‌‌تری داشته باشید .یکسری پیشنهاد در اینجا است:

تکان دادن بینی – پانتومیم شامپو زدن موی سر – سوت زدن – پارس کردن مثل سگ – انجام حرکات خند دار رقص

این بازی فیزیکی بوده و بچه‌ها کلی مجذوب و سرگرم می‌شوند و در حین بازی اصلا متوجه نمی‌شوند که  در حال آموزش و فراگیری الگوها هستند.

2 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه