مشاهده
3966 +

آزمایش آینه ها برای ایجاد حس خیالی و فریب مغز در نقاطی از بدن که تحت تاثیر نیستند می‌پردازد.   سوال علمی : چگونه چیزی که با چشمانتان می‌بینید قسمت‌های مختلف بدن شما را تحت تاثیر قرار میدهد؟   در سال های اخیر پیشرفت هایی در درمان درد فانتوم (چنانچه فردی دچار نقص عضو گردد پس از مدتی ممکن است خیال کند در آن عضو از دست رفته دچار درد شده است که به این حس عجیب و غیر واقعی فانتوم میگویند) به وجود آمده است که در آن با استفاده از آینه مغز فرد را فریب می‌دهند. و به آینه درمانی معروف است. مواد لازم برای آزمایش آینه ها :   روش آزمایش آینه ها :  آینه را طوری تنظیم کنید که فرد بتواند در مقابل یک لبه آن بایستد به طوری که نیمی از بدنش در سمت بازتابنده و نیمه دیگر آن در پشت آن قر...

آزمایش آینه ها برای ایجاد حس خیالی و فریب مغز در نقاطی از بدن که تحت تاثیر نیستند می‌پردازد.

 

سوال علمی : چگونه چیزی که با چشمانتان می‌بینید قسمت‌های مختلف بدن شما را تحت تاثیر قرار میدهد؟

 

در سال های اخیر پیشرفت هایی در درمان درد فانتوم (چنانچه فردی دچار نقص عضو گردد پس از مدتی ممکن است خیال کند در آن عضو از دست رفته دچار درد شده است که به این حس عجیب و غیر واقعی فانتوم میگویند) به وجود آمده است که در آن با استفاده از آینه مغز فرد را فریب می‌دهند. و به آینه درمانی معروف است.

مواد لازم برای آزمایش آینه ها :

  • آینه تمام قد
  •  شخص مورد آزمایش

 

روش آزمایش آینه ها :

  •  آینه را طوری تنظیم کنید که فرد بتواند در مقابل یک لبه آن بایستد به طوری که نیمی از بدنش در سمت بازتابنده و نیمه دیگر آن در پشت آن قرار گیرد. شخص باید قادر باشد نیمه دیگر بدن خود را در بازتاب آینه تصور کند و احساس کند تمام بدنش را میبیند.
  • به سوژه اجازه دهید چند دقیقه‌ای با انعکاس تصویرش سرگرم باشد. بازی های سرگرم کننده(مانند بلند کردن دست‌ها در هوا) در سمت بازتابنده تصویر انجام دهید . در این حالت شخص احساس میکند در هوا معلق است.
  • نقاط مختلف بدن سوژه را در قسمتی که پشت تصویر بازتابنده است تحریک کنید. برای مثال به سر زانوی شخص با یک چکش مخصوص ضربه وارد کنید . گوشش را با پر غلغلک دهید . روی مچ دستش یخ بمالید و از او بخواهید با نگاه کردن در آینه احساسش را بیان کند.

 

اکنون آزمایش آینه ها را با اشخاص مختلف و تجربه احساسات متفاوت در نقاط مختلف بدن امتحان کنید. به چه نتیجه ای میرسید؟ آیا تنها گروه خاصی از افراد فریب این حقه علمی را میخورند؟ آیا بخش خاصی از بدن بیشتر تحت تاثیر قرار میگیرد و آیا احساس خاصی به شخص آزمایش شونده منتقل میشود؟

http://www.newyorker.com/news/news-desk/john-colapinto-ramachandrans-mirror-trick

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi