مشاهده
5235 +

بهترین شعر برای کودکان نوپا کودکان معمولا به سمت موسیقی جذب می‌شوند .خواندن و رقصیدین بطورطبیعی در فطرت همه وجود دارد اما مهم این می‌باشد که والدین این حس را، تقویت کنند تا علاقه به موسیقی بعد ازسالیان سال فراموش نشود. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که بهترین ترانه برای کودکان نوپا چه ترانه ای می‌باشد و چرا بعضی از شعرها ، بیشتر دوست دارند؟ "موسیقی که خیلی برای کودکان نوپا جذاب می باشد شعرهمراه با حرکت است" بچه های کوچک عاشق شعر با ریتم قوی می‌باشند. بر روی مهارت شنوایی و دنبال کردن مسیرها ،پیشرفت حافظه،مهارت ذهنی،ادراک فضایی کمک می‌کند. و علاوه بر تمام اینها از موسیقی و ریتم آهنگ نیز لذت می‌برند. صدای حیوانات ،دایناسورها،حمل و نقل و قسمتهای بدن همه جزء گروه ریتم های مورد ع...

بهترین شعر برای کودکان نوپا

کودکان معمولا به سمت موسیقی جذب می‌شوند .خواندن و رقصیدین بطورطبیعی در فطرت همه وجود دارد اما مهم این می‌باشد که والدین این حس را، تقویت کنند تا علاقه به موسیقی بعد ازسالیان سال فراموش نشود.

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که بهترین ترانه برای کودکان نوپا چه ترانه ای می‌باشد و چرا بعضی از شعرها ، بیشتر دوست دارند؟

“موسیقی که خیلی برای کودکان نوپا جذاب می باشد شعرهمراه با حرکت است”

بچه های کوچک عاشق شعر با ریتم قوی می‌باشند. بر روی مهارت شنوایی و دنبال کردن مسیرها ،پیشرفت حافظه،مهارت ذهنی،ادراک فضایی کمک می‌کند. و علاوه بر تمام اینها از موسیقی و ریتم آهنگ نیز لذت می‌برند.

صدای حیوانات ،دایناسورها،حمل و نقل و قسمتهای بدن همه جزء گروه ریتم های مورد علاقه کودکان نوپا می‌باشد.

شعرهای سرودنی

ترانه هایی را انتخاب کنید که یادگیری آسان باشد.

  • تکرارعبارات به کودکان نوپا کمک می کند تا بهتر بخاطر بسپارند و هر بار که لغات یا ریتمی مشابه ،را می شنوند براحتی بخاطر بیاورند.
  • ترانه با گام آهسته یا متوسط را براحتی می توانند همخوانی داشته باشند.اگر متن شعر خیلی سریع باشد همراهی کردن مشکل خواهد شد.
  • ترانه هایی با لغات ساده و کلمه های کمتر.

همراه با تحرک

خواندن همراه با حرکت نتیجه بهتری برای موسیقیدانان کوچک همراه دارد.

  • شعرهایی که در آنها بچه ها بیشتر تحرک دارند و با وانمود کردن به انجام کارهایی مثل شانه زدن یا پا کوبیدن و دست زدن شعر، می خوانند جذاب تر خواهد بود.
  • شعرهایی که به شناسایی اعضای بدن کمک می کند مثل شعرهایی که اشاره به اعضای بدن دارد.
  • ترانه هایی که همراه با رقص، پریدن، تکان خوردن، چرخیدن، دویدن باشد .همه اینها به رشد مهارت حرکتی کمک می کند.

ترانه های خنده دار

شعرهایی که هر دو شما از خنده بترکید و مطمئن باشید کودک نوپایتان چندین بار دیگر هم این ترانه را تکرار می کند.

  • ترانه هایی با سرعت آهسته شروع می شود و بعد سریع و سریع تر می شود این روش را بر روی هر شعری، کودکتان دوست دارد می توانید اعمال کنید.
  • شعرهایی که حیوانات کارهای با مزه انجام می دهند ، بسیار سرگرم کننده خواهد بود.
  • شعرهایی که تقلید از حرکات حیوانات است و مناسب برای مشارکت.

ترانه های نوشته شده

خیلی از شعرهای معروف کودکان در غالب کتابهایی جمع آوری شده، با راهنمایی مسئول کتابفروشی می توانید کتابها بر پایه شعر کودک تهیه نمائید.

  • کودک نوپا عاشق تماشای عکس شعرهایی که می خواند می باشند.
  • خواندن همراه با کتاب به جز تفریح کمک به تمرکز و توجه می کند.
  • قراردادن انگشتان در زیر لغات متن شعر و دنبال کردن کودکان کمک به مهارت خواندن و نوشتن کرده و جهت نوشتن از راست به چپ را بهتر متوجه می شوند و همینطور همراهی عکس ها با متن نوشته ها مفید می باشد.

قرار دادن موسیقی در برنامه روتین زندگی بسیار آسان می باشد در ماشین ، هنگام رانندگی ، پیاده روی یا در منزل از هر فرصتی برای ایجاد علاقه به موسیقی در کودکانتان استفاده نمائید.

 

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi