مشاهده
3825 +

با توجه به اثرات آموزش موسیقی بر روی کیفیت آموزش، اعتماد به نفس، خلاقیت، رشد ذهنی کودکان بسیاری از والدین ازهمان ابتدای خردسالی کودکان را تشویق به فراگیری موسیقی می کنند

تشویق کودکان در تمرین موسیقی به چه صورتی باشد؟

با توجه به اثرات آموزش موسیقی بر روی کیفیت آموزش، اعتماد به نفس،خلاقیت، رشد ذهنی کودکان بسیاری از والدین ازهمان ابتدای خردسالی کودکان را تشویق به فراگیری موسیقی می کنند. ولی تعداد زیادی با تمرین‌های درس موسیقی فرزندانشان مشکل دارند .

برای پیشرفت ، تمرین نیاز است. و تمرین صبوری و درایت والدین را می‌طلبد .

چند نکته برای ایجاد انگیزه و تشویق کودکان در تمرین موسیقی:

  1. ایجاد برنامه روتین برای تمرین : اختصاص یک زمان مشخصی که می‌تواند تایم قبل از بازی یا تماشای تلویزیون باشد. زمانی که کودکتان سرحال‌تر باشد ، مناسب تر بوده و بهتر جواب می‌دهد. مثلا اگر سحرخیز می‌باشند در ابتدای صبح زمان مناسبی است.
  2. طول زمان تمرین باید منطقی باشد:مثلا اگر کودکتان 5 سال دارد ،انتظار تمرین 30 دقیقه در روز زیاد می‌باشد و با اقزایش سن این زمان را هم بیشتر می‌کنید.
  3. همراه کودکتان تمرین کنید: اگر کودکتان کوچکتر می‌باشد این روش بسیار موثر است.زیرا بچه ها دوست دارند وقتشان را در کنار پدر و مادر بگذراند.پس اگر شما زمان تمرین موسیقی ،کنارشان باشید مشتاق تر می‌شوند.
  4. شنوندگانی را دعوت کنید: تشویق و دست زدن ،هیجان بیشتر برای کودکان ایجاد کرده و توجه بیشتر را ، دوست دارند.
  5. تکلیف درسی مشخص شد‌ه ای ، را از مربی موسیقی دریافت نمایید: گاهی آساتنر است ، روش تمرین از منبعی از خارج باشد.
  6. در هر زمانی در کل هفته (نه فقط زمانیکه در حال تشویق کودکتان برای تمرین هستید)،در مورد تاثیر مثبت تمرین صحبت کنید: بعضی بچه‌ها احساس می‌کنند اگر چیزی سخت باشد ، نمی‌توانند در آن موضوع خوب باشند .یادآوری کنید که هیچ کس ازابتدای تولد کامل نبوده و با تمرین و ممارست ، ما به موفقیت می‌رسیم. 10،000 ساعت زمان لازم هست تا حرفه‌ای شویم.
  7. تلاش کودکتان ، نه نتیجه نهایی را ستایش نمایید: تحقیقات نشان داده که تمجید و ستایش از تلاش خیلی موثرتر از تمجید از نتیجه موفقیت است. قدردانی از نتیجه ، ممکن است باعث ایجاد فشار برای تکرارمجدد باشد و سبب نگرانی کودکتان برای تمرین موسیقی شود.
0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi