مشاهده
0 +

بچه‌ا عاشق شعبده بازی و انجام کارهای عجیبی هستند که طرف مقابل را غافل گیر کنند. یک ترفند به کودکتان یاد بدهید، ذهن خوانی با علم هدایت گرما...

ذهن خوانی با علم هدایت گرما

بچه‌ها عاشق شعبده بازی و انجام کارهای عجیبی هستند که طرف مقابل را غافل گیر کنند. یک ترفند به کودکتان یاد بدهید، ذهن خوانی با علم هدایت گرما… به این شکل او با ترغیب به اینکه کاری جالب را برای دوستانش می‌تواند به نمایش بگذارد با موضوعات علمی علاقمند می‌شود.

فقط با لمس کردن قاشق با چشمهای بسته باید بتوان تشخیص داد که از سه قاشق چیده شده کدام توسط تماشاگر انتخاب شده است.

چه نیاز هست:

  • سه قاشق فلزی
  • چشم بند

روش انجام کار:

  • سه قاشق را قبل از شروع شعبده بازی برای دقایقی داخل یخچال بگذارید تا آماده شوند.
  • قاشق‌ها را روی میز بچینید و چشم بند خود را بگذارید.
  • از یکی از تماشاگران بخواهید یکی از قاشق‌ها را بردارد و به او بگویید از طریق خواندن ذهن او می‌توانید تشخیص دهید که کدام قاشق را برداشته است.به او بگویید برای 20 ثانیه قاشق را با کف دست به پیشانی خود فشار دهد تا به انتقال امواج ذهنی کمک کند و سپس آنرا روی میز بگذارد.
  • حالا چشم بند را باز کنید. قاشق‌ها را به نوبت بردارید و قاشقی که از همه گرم‌تر بود آنرا انتخاب کنید و بگویید این بوده…!!

نتیجه:

ممکن هست تصور کنید که اگر تمام اشیا برای مدتی در یک اتاق قرار گیرند، همگی دمای یکسانی خواهند داشت. اما اگر آنها را لمس کنید، بعضی سردتر از بعضی دیگر هستند.  شما از سایر چیزهای موجود در اتاق گرم‌تر هستید، به همین دلیل وقتی یک هدایت کننده‌ی خوب را لمس می‌کنید، گرمای شما را سریع‌تر انتقال می‌دهد.

وقتی او قاشق را در دستش نگه می‌دارد، گرمای بدنش به فلز انتقال می‌یابد و قاشق گرم‌تر می‌شود.بعضی چیزها گرما را سریعتر هدایت می‌کنند.فلزات هدایت کننده خوبی هستند و گرما را خیلی سریع انتقال می‌دهند برای همین غذا در ماهیتابه سریع داغ می‌شود ولی بر عکس بعضی چیزها که دسته چوبی دارند یا پلاستیکی این نوع مواد تکان یا جنبش را به خوبی و راحتی انتقال نمی‌دهند و بهمین دلیل دیرتر گرم می‌شوند.

2 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه