مشاهده
0 +

آیا شما هر سال برای کودکتان جشن تولد می‌گیرید؟ چرا باید جشن تولد گرفت و چطور نباید جشن تولد برای کودک داشت؟ در این مطلب به دلایل اهمیت گرفتن جشن تولد اشاره می شود

تشخیص تاریخ تولد

این خیلی مهم هست که هر سال والدین روز تولد کودک را بیاد بیاورند ویک ایده و کار جالبی را مخصوص این روز انجام دهند. تاریخ تولد کودک باید اهمیت داده و به رسمیت شناخته شود البته این به معنی این نیست که هزینه‌های گزافی برای این به رسمیت شناخن هر سال صرف شود.

دلیل اهمیت گرفتن جشن تولد

چه پیر و جوان و کودک همه از اینکه تاریخ تولد آنها بخاطر آورده شود، کلی لذت می‌برند. داشتن جشن تولد مهم هست و مطمئنن پدر و مادرها همیشه کلی ایده برای برگزاری جشن تولد کودکشان دارند. همه سرگرمی و شادی را دوست دارند و خصوصا کودکان عاشق جشن و میهمانی هستند. روز جشن تولد برای کودک اولین روز از یک مرحله جدید هست. یک روز خاص و هیجان انگیزی هست که با سایر جشن‌هایی که در طول سال برگزار می‌شود قابل مقایسه نیست. بچه‌ها ماه‌ها، هفته‌ها و روزها را می‌شمارند تا به روز تولدشان برسند.مدام از پدر و مادر سوال می‌پرسند که چند روز تا تولدم باقی مانده؟

گرفتن جشن تولد کودک بدلایل زیر مهم هست:

تقویت اعتماد به نفس

همانطور که آموزش متواضع بودن به کودک خیلی مهم هست ولی لازم هست یک روز در سال هم این فرصت را به آنها بدهیم تا کمی خودخواهانه رفتار کنند. این حس را بکنند که مرکز توجه هستند. روز تولد روزی هست که توجه‌ها به کودک هست و کمی احساس غرور و اعتماد به نفس خواهند کرد.

برقراری دوستی

جشن تولد کودک فرصتی هست تا دوستهای نزدیک و همکلاسی‌هایش را دعوت کنید. امکان ارتباط سازی در گروه‌‌های بزگ برای کودک فراهم می‌شود.روابط اجتماعی در یک گروه بزرگ خیلی با میهمانی‌های معمولی فرق دارد.شما یک جمعی را دعوت می‌کنید و دیگه رابطه شما با میهمانان بصورت دو نفری نیست. کودک یاد می‌گیرد که چطور با میزبانی و برنامه‌ریزی‌هایی که برای دوستانش در نظر دارد در یک اجتماع از افراد با دیگران در کمال آرامش و صلح تعامل برقرار کند.

خاطرات بزرگ

وقتی بچه‌ها از جشن تولد دوستانشان بر می‌گردند و اتفاقات جشن را با جزییات برای ما تعریف می‌کنند، کلی لذت می‌بریم. آنچنان داستان تولد را با شکوه بازگو می‌کنند که ما حس می‌کنیم قسمتی از این تدارکات نقش داشتیم. حالا تصور کنید که تدارکات جشن تولد کودک خودتان باشد. خاطراتی برای شما رقم خواهد خورد که برای همیشه بیاد ماندنی هست.

پیدا کردن نقاط عطف

جشن تولد کودک

علاقمندی‌های کودک را باید پیدا کرد و جشن تولد او را به یک روز خاطره انگیز تبدیل کرد.

با بازیهای شاد بچه‌ها را سرگرم کنید.نمونه‌هایی از بازی و سرگرمی گروهی مخصوص کودکان قبلا در شید شاد داشتیم که ببینید.

بازی‌های گروهی” …

باز اشاره می‌کنیم که جشن تولد کودک خیلی مهم هست و اینکه هر سال جشن تولد به چه شکلی باشد بستگی به نظر والدین دارد ولی نباید آنرا تبدیل به یک جشن پر زرق و برق و پر هزینه تجملاتی کرد. باید به کودک یاد داد ارزش روز تولدش را با مسائل مادی مقایسه نکند. این روزها دسترسی بچه ها به شبکه‌های‌ اجتماعی این امکان را فراهم کرده که عکس‌ها و فیلم‌های جشن تولد دوست و آشناها که به اشتراک گذاشته می‌شود را ببینند.این خیلی خوب نیست چون در رسانه‌ها آنچه توسط دیگران به نمایش گذاشته می‌شود بیشتر جنبه مادی جشنها هست و خانواده‌ها را به سمت هزینه کردن‌های غیر ضروری برای مناسبتهای مختلف سوق می‌دهد.

والدین باید همیشه تاریخ تولد کودک را بخاطر داشته باشند. با کمی خلاقیت می‌توانند خیلی از کارهای جشن تولد را خودشان انجام دهند. قبلا در مطلب تم تولد ایده‌های خیلی زیادی مطرح شد تا والدین با کمک کودک تدارک جشن تولد را با هنر دست خودشان داشته باشند.

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi