مشاهده
0 +

بازی کودکانه آموزشی امروز نمونه ارسالی شما دوستان عزیز هست. در این آموزش یاد می‌گیریم چطور با خلاقیت و کمی فکر با روزنامه کودک را سرگرم کنیم.اگر دنبال بازیهایی برای کودک 3 ساله تا پیش دبستانی هستید مطلب امروز را بخوانید و حتما با کودک انجام دهید. یک فعالیت هدفمند جهت پرورش خلاقیت و تخیل کودک هست.

بازی کودکانه آموزشی با روزنامه

در این مطلب کار ارسالی شما دوستان قصد داریم یک بازی کودکانه آموزشی با روزنامه معرفی ‌کنیم. می‌بینیم که چطور با ساده‌ترین امکانات و تکه‌های روزنامه می‌توانید ساعتها کودک را سرگرم نگه دارید و از همه مهمتر بازی آموزشی هدفمند داشته باشید. بازی کودکانه هرچه ساده‌تر و هدفمندتر باشد، بیشتر خلاقیت کودک پرورش پیدا می‌کند. حتما در بازی کودکانه بجای استفاده از اسباب بازی‌های پیچیده که بیشتر مناسب دکور بوفه کمد بچه‌ها هست، سعی کنید با وسایل ساده و کمی خلاقیت آنها را سرگرم کنید.

روش بازی :

بازی کودکانه

ابتدا یک دسته روزنامه در اختیار کودک قرار دهید و بخواهید آنها را پاره کنند. اگر کودک شما خردسال هست ابتدا شما یک مورد انجام دهید و نشان دهید که چطور کاغذ را پاره کند.  از کودک‌تان بخواهید تکه‌های روزنامه را مچاله کند تا شکل توپ شود. پاره کردن و مچاله کردن یکی از بهترین تمرینها برای تقویت مهارت حرکتی ظریف و دست ورزی هست. در مطلب مهارت حرکتی در مورد علت مهم بودن دست ورزی و اهمیت آن در دوران تحصیل و هوش کودک صحبت کردیم. وقتی تعداد زیادی توپ کاغذی با روزنامه‌ها درست کردید آنها را دور اتاق پخش کنید. موسیقی روشن کنید و به کودک آبکش یا ظرف گودی بدهید و بخواهید شروع به جمع کردن توپ‌های کاغدی کند. اگر کودک‌تان خواهر یا برادر داشت او را هم در این بازی کودکانه شرکت بدهید. با قطع شدن صدای موسیقی تعدا توپ‌های جمع شده را با هم بشمارید.

بازی کودکانه

آهسته و دونه به دونه با هم بشمارید تا کودک شما با مفهوم شمارش آشنا شود.مطالب بیشتری از آموزش شمارش اعداد  ببینید.

مجددا توپ‌های کاغذی را در هوا پخش کنید و این مرحله را تکرار کنید. با تشویق کردن به این بازی کودکانه هیجان بدهید. جمع کردن روزنامه‌های مچاله شده در ظرف یک بازی پر جنب و جوش هست. بچه‌های خردسال و پیش دبستانی سرشار از انرژی و شور هستند و از این دویدن‌ها و هیجان کلی لذت می‌برند.

ادامه بازی کودکانه با روزنامه

بازی کودکانه

ایندفعه از کودک بخواهید با انگشتان پا سعی کند روزنامه‌های مچاله شده را بردارد و در ظرف بیاندازد.در این روش لازم هست تا کودک با تمرکز روزنامه را بردارد در کنار تمرکز ، حفظ تعادل هم ضروری هست. بازیهای تعادلی یک روش برای افزایش قدرت یادگیری در کودک هست برای دانستن بیشتر مطلب بازیهای تعادلی ببینید. بازی کودکانه امروز با روزنامه یک فعالیت برای تقویت توانایی‌های فیزیکی و حفظ تعادل کودک هست.

یک روش دیگر جمع کردن روزنامه‌ها با پا این هست که کودک روی زمین بنشیند و با دو پا روزنامه‌ها را بلند کند و در ظرف پرت کند.شما با کمی فکر و خلاقیت می‌توانید تغییرات زیادی در بازی کودکانه امروز کار ارسالی دوست عزیز داشته باشید.

جارو کردن روزنامه‌ها در بازی کودکانه

بازی کودکانه

از کودک بخواهید با استفاده از ابزار مختلف روزنامه‌ها را جارو کند و در ظرفی قرار دهد.این ابزار در بطری، یک تکه مقوای کلفت، بشقاب پلاستیکی یا یکبار مصرف یا هر چیز دیگه می‌تواند، باشد.

همانطور که در ایده‌های بازی کودکانه با روزنامه مشاهده کردید شما در ابتدا لازم هست کودک را هدایت کنید. روش‌های مختلفی از بازی را پیشنهاد بدهید و بقیه‌اش دیگه تخیل پردازی کودک‌تان هست. در انتها کودک را آزاد بگذارید تا خودش با تخیل پردازی و خلاقیت راه‌های بازی با روزنامه‌ها را امتحان کند.

تخیل پردازی در بازی کودکانه

بازی کودکانه

طبق نقل قول مادر دوست عزیزامان که این بازی را برای ما فرستاده در آخر وقتی دیگه از نظر مادر بازی تمام شده بود، کودکش یک بازی جدید با روزنامه‌ها کشف کرد. ظرف آب برداشته و روزنامه‌ها را در آن خیس میکنه و روزنامه‌های خیس خورده را روی توپ می‌چسباند تا یک لباس برای توپش درست کند.در بازی کودکانه مهم این هست که قدرت حل مسئله، مهارت شناختی و ریاضی را فرا بگیرند.

شما دوستان اگر تجربه مشابهی داشتید، خوشحال میشیم آنها را در قسمت دیدگاه بنویسید و با سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

9 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه