مشاهده
0 +

اگر شما دنبال پاسخ‌هایی برای سوالات کودک درباره مرگ هستید، کتاب "چگونه زندگی و مرگ را بشناسیم" با پرسیدن سوالاتی نظیر "علت مرگ چیه؟" و "بعد از مرگ چه اتفاقی رخ میده" مفهوم مرگ و زندگی به کودک نشان می دهد.

کودکان خصوصا در خردسالی و پیش دبستان خیلی کنجکاو هستند و همیشه با کوهی از سوالات همراه هستند. یکی از مسائلی که همیشه پاسخ دادن به آن سخت هست، توضیح مرگ به کودک هست. حتی اگر مرگ عزیزی را کودک تجربه نکرده باشد ولی از طریق برنامه‌های تلویزیونی کلمه مرگ را بارها شنیده هست یا ممکن هست جنازه حیوانات را در خیابان دیده باشد لذا از سنین خیلی کم از مرگ آگاه هستند. سوالات کودکان در مورد مرگ کاملا طبیعی هست و شما با خواندن کتاب در مورد مرگ می‌توانید به کودک کمک کنید تا با مسئله از دست دادن دیگران بهتر برخورد کند.

اگر شما دنبال پاسخ‌هایی برای سوالات کودک از این قبیل هستید که ” مرگ چی هست؟” ، ” بعد از مردن چه می‌شود؟” یا کودک شما مرگ عزیزش را تجربه کرده، ما به شما پیشنهاد کتاب “چگونه زندگی و مرگ را بشناسیم” داریم.در این کتاب کودک با آشنایی با مفهوم زندگی و مرگ یاد می‌گیرد چطور احساساتش در مورد مرگ عزیزی بیان کند و بعد از سوگواری چه کاری باید کرد و چطور به یاد مرده‌ها باشیم. کتاب کودک برای تاثیرگذار بودن باید جذاب باشد و استفاده از نقاشی‌ها در این کتاب به خوبی مفهوم را منتقل می‌کند. با استفاده از تفاوت‌ها یعنی زندگی و مرگ درک و پذیرش مفاهیم را ساده‌تر می‌کند.

نویسنده: لورس کرانسی براون و مارک براون

مترجم: ویدا لشکری

گروه سنی : 5 سال به بالا

فصول کتاب:

  • زنده بودن یعنی چه؟
  • چرا می‌میریم؟
  • مرگ یعنی چه؟
  • احساساتی که در زمان مرگ دیگران داریم
  • از چه راه‌هایی می‌توان به یاد مرده ها باشیم؟

 

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi