مشاهده
4911 +

کودکمان در این بازی خلاقانه از قوه تخیل برای شرح داستان استفاده کرده و مهارت نوشتن و گرامر نوشتاریش تقویت می‌شود.

 

مهارت نوشتن داستان و تقویت تخیل کودکچه کسی هست که دوست نداشته باشد در آرامش زیر آسمان دراز بکشد و به تماشای ابرها مشغول شود!

در اینجا ما می خواهیم با معرفی این بازی سرگرم کننده هم دقایقی را در کنار فرزندمان ریلکس کرده و هم به آموزش و تحریک خلاقیتش کمک کنیم.

فقط کافی هست از کودکمان بخواهیم که به ابرها نگاه کرده و تصور نماید که در حال ابر سواری هست و ذهن کودکمان را برای خلق یک داستان تخیلی به چالش بکشیم .در واقع با بکارگیری 9 صفت می‌خواهیم که شرح دهد زندگی بر روی ابرها شبیه چه می‌باشد.یک تمرینی برای افزایش مهارت نوشتن و تخیل پردازی در کودکان هست.

چه نیاز دارید:

  • 5 تکه کاغذ سفید
  • مداد
  • چسب
  • توپ های پنبه ای

کودکمان در این بازی خلاقانه از قوه تخیل برای شرح داستان استفاده کرده و مهارت نوشتن و گرامر نوشتاریش تقویت می‌شود.وهمچنین مهارت استفاده از صفات در جملات و جمله سازی نیز بکار می‌رود.

مراحل انجام کار:

  1. به هوای آزاد رفته بر روی چمن ها دراز کشیده و مشغول تماشای ابرها شوید.در مورد ابرها و شکل های آنها با هم صحبت کنید و از کودکتان بخواهید تصور کند بر روی یکی از این ابرها زندگی می‌کند.
  2. حالا بر اساس تصوری که از زندگی بر روی ابرها دارد 9 صفت را بر روی کاغذ بنویسد هر چیز خوب یا بد اگر برای انتخات صفت ها مشکل داشت با طرح سوالاتی کمکش کنید .مثلا چه احساسی دارد از زندگی رو ابر؟یا چه بویی روی ابرها هست؟؟….
  3. بعد از انتخاب این 9 صفت 5 تکه کاغذ را برداشته و از وسط تا کنید و شبیه کتاب داخل هم قرار بدهید .
  4. حالا از کودکتان بخواهید عکس یک ابر بزرگ بر روی جلد کتاب را بکشد .سپس داخل ابر نقاشی شده را چسب زده و توپ‌‌های پنبه‌ای را بر رویش بچسباند تا شکل ابر درست شود.
  5. حالا تشویقش کنید که شروع به نوشتن داستانش  بر اساس زندگی بر روی ابرها نماید از صفاتی که خارج از لیست هم می‌باشد می‌توانید در ساختن جملات استفاده نمایید. و بعد از نوشتن هر جمله با یک صفت بخواهید در جملات دوم هم بنویسد که چرا فکر می‌کند زندگی بر روی ابرها اینگونه که شرح داده است می‌باشد.
  6. بخواهید در هر صفحه تصویری هم از چگونگی زندگی بر روی ابرها بکشد.
  7. در انتها حتما اسمش را در پایین جلد کتاب بعنوان نویسنده بنویسد و بعد از او بخواهید تا داستانش را با صدای بلند بخواند.
1 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه