مشاهده
5347 +

تحقیق در مورد علوم زیست شناسی درختان در طبیعت نظرتان چیه با بچه ها به بیرون از منزل بروید و همراه با هوا خوری و گردش در طبیعت یکسری تحقیق در مورد علوم زیست شناسی درختان داشته باشید.در مطلب آزمایش علمی شناور بودن یا فرورفتن با گردش در طبیعت شما مفهوم فیزیک و شناوری را به کودک نشان دهید. امروز یک تحقیق در مورد علوم زیست شناسی و زیستگاه درختان، انواع پوسته درخت، انواع برگها و حشراتی که بر روی درختان زندگی می‌کنند، داریم. این تحقیق یک ایده سرگرم کننده و پر هیجان برای مربیان و معلمین عزیز در گردش‌های دسته جمعی و اردوی مدرسه و یا والدین گرامی بصورت انفرادی در حیاط خانه و یا پارک پر درخت هست. مرحله اول : به پارک نزدیک خانه بروید و از کودک‌تان بخواهید به درختان خوب نگاه کند. درختها در شکلها و اند...

تحقیق در مورد علوم زیست شناسی درختان در طبیعت

نظرتان چیه با بچه ها به بیرون از منزل بروید و همراه با هوا خوری و گردش در طبیعت یکسری تحقیق در مورد علوم زیست شناسی درختان داشته باشید.در مطلب آزمایش علمی شناور بودن یا فرورفتن با گردش در طبیعت شما مفهوم فیزیک و شناوری را به کودک نشان دهید. امروز یک تحقیق در مورد علوم زیست شناسی و زیستگاه درختان، انواع پوسته درخت، انواع برگها و حشراتی که بر روی درختان زندگی می‌کنند، داریم. این تحقیق یک ایده سرگرم کننده و پر هیجان برای مربیان و معلمین عزیز در گردش‌های دسته جمعی و اردوی مدرسه و یا والدین گرامی بصورت انفرادی در حیاط خانه و یا پارک پر درخت هست.

مرحله اول :

به پارک نزدیک خانه بروید و از کودک‌تان بخواهید به درختان خوب نگاه کند. درختها در شکلها و اندازه‌های مختلفی هستند. تماس با پوسته‌ی درختان مختلف حس‌های متفاوتی ایجاد می‌کند. بعنوان اولین تمرین یک آلبوم از فرم خط خطی‌های پوسته تنه درختان با کودک درست کنید. برای این منظور درختهایی با پوسته زبر و نرم انتخاب کنید. از کودکتان بخواهید یک برگه کاغذ سفید بر روی تنه درخت قرار دهد و با مداد شمعی خط‌های روی پوسته را کپی کند و در انتها اسم درخت را یادداشت کنید.رنگ مداد شمعی را عوض کند و با بقیه درختها هم همین عمل را تکرار کند. تمام شکل‌ها را با هم مقایسه کنید. هر درختی پوسته‌ی متفاوتی دارند.

علوم زیست شناسی

تجربه علمی بدست آمده از مقایسه پوسته‌ی درختان:

قسمت بیرونی هر درختی از پوسته تشکیل شده است که بعضی درختها پوسته سفت و بعضی پوسته نرم دارند. پوسته یک سپر و محافظی برای درخت در برابر حشره‌ها، حیوانات و آب و هوا هست.

مرحله دوم:

یک تکه پارچه زیر درخت پهن کنید و شاخه‌ها و تنه‌ی درخت را تکان دهید. یک ذره بین همراه خودتان داشته باشید و حشرات را زیر ذره‌بین بررسی کنید. از کودک‌تان بخواهید حشرات را از نزدیک نگاه کند و نام آنها را ببرید.

تحقیق علمی

تجربه علمی بررسی حشرات بر روی درختها :

فعالیت علمی در مورد حشره‌ها بسیار جذاب و سرگرم کننده هست و کودکان از این کشفیاتشان کلی لذت می‌برند و متوجه می‌شوند که پوسته درختان محلی برای زندگی حشرات است. حتما سوالاتی از کودکان بپرسید:

  • چرا این حشره‌ها روی درخت هستند؟
  • عنکبوتها چه نقشی در محیط زیست گیاهان دارند؟

مرحله سوم :Tree-Rings-how-old-is-a-tree

یک بند بلند برداشته و دور تنه‌ی درختها را اندازه بگیرید. از کودک بپرسید به نظرش کدام درخت قدیمی‌تر و کدام جوان‌تر هست؟

توضیح دهید که هر سال یک حلقه به مقطع تنه‌ی درخت اضافه می‌شود و درخت کلفت‌تر می‌شود.درختهایی را پیدا کنید که شاخه هایشان قطع شده و با شمردن تعداد حلقه‌ها سن درخت را مشخص کنید.

تجربه علمی بدست آمده از اندازه گیری تنه‌ی درخت :

در یک سال اگر شرایط خوب باشد، درخت عریض‌تر و اگر شرایط مساعد نباشد، باریک‌تر می‌شود. با برش تنه درختها و شمردن حلقه‌ها سن درخت مشخص می‌شود.

مرحله چهارم :

rubbing-leavesبرگهای مختلف را جمع کنید. می‌توانید از کودک بخواهید تا برگها را دسته بندی کند و در مورد شباهت برگها و تفاوت آنها صحبت کنید. مثلا شاید همه برگهایی که جمع کردید سبز رنگ باشد و یا همه انرژی از خورشید جذب می‌کنند و غذای گیاهان را فراهم می‌کنند و تفاوت آنها این باشد که یکی سوزنی و دیگری گرد هست….

برگهای جمع شده را به خانه بیاورید و همه را روی میز بچینید و یک کاغذ بزرگ بر روی آنها بگذارید و از کودکتان بخواهید با مداد به آرامی آنها را بر روی کاغذ کپی کند.خطوط روی برگ بر روی کاغذ کپی می شود.

در انتها برگها را لای کتاب خشک کنید تا کاردستی‌های مختلفی درست کنید. نمونه هایی از کاردستی با برگ نظیر کاردستی جا شمعی با برگ ، کاردستی پاییز با برگ ، کاردستی با طبیعت در شید شاد داشتیم که ببینید.

تجربه علمی برگها :

بر روی برگها خطوطی قرار دارد که این خطها مانند رگ، غذا را به بقیه قسمتها می‌برد.

 

0 دیدگاه کاربران + ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه

logo-enamad logo-samandehi